۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱

چگونه به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

چگونه به یک مدیر موفق تبدیل شویم؟

راه‌اندازی کاری جدید و یا قرار گرفتن در پست مرتبط با مدیریت کسب‌وکار به‌ظاهر ساده است اما موفق ماندن شانسی نیست.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر قصد دارید کسب و کاری هرچند کوچک راه بیاندازید و یا حتی به فکر تغییر شغل یا رفتن به سوی مدیریت کسب و کار و مشاغلی مرتبط با آن هستید، بهتر است دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. همه ما در طول زندگی خود با افرادی مواجه شدیم که با شروع کسب و کار جدید پس از گذشت مدتی با شکست مواجه شدند، اما ممکن است هیچگاه به این پرسش فکر نکرده باشید که چرا؟

آیا با مدیریت حرفه ای کسب و کار (MBA) آشنایی دارید؟

راه اندازی کاری جدید و یا قرار گرفتن در پست مرتبط با مدیریت کسب و کار به ظاهر ساده است اما موفق ماندن شانسی نیست. برای این که بدانید، چگونه در این راه پیروز و موفق بمانید باید با رشته مدیریت حرفه ای کسب و کار یا همان MBA مخفف Master of Business Administration آشنا شوید.

مدیریت کسب و کار یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های تحصیلی دنیاست. این رشته به شما کمک می کند که به عنوان یک فرد عادی با هر رشته ی تحصیلی، هر تخصص و دانشی که دارید، ذهن خود را متوجه خلاء ها، نیازها، شکاف ها و کمبودهای بازار کرده و بر اساس تکنیک و تاکتیک هایی که بازار کسب و کار از شما طلب می کند، بهترین راه را برای توسعه کسب و کار خود پیدا کنید و سهم خود را از بازار افزایش دهید.

اگر تمایل دارید در دوره MBA شرکت کرده و موفقیت کاری خود را تضمین کنید تنها کافیست با هر مدرک کارشناسی که دارید وارد آن شوید. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با بیش از یک دهه تجربه در راستای پرورش نیروی متخصص در زمینه مدیریت کسب و کار با همکاری اساتید برتر در این حوزه، اقدام به برگزاری دوره مدیریت کسب و کار کرده است. سالانه افراد بسیاری برای شرکت در این دوره ثبت نام می کنند.

شاید ابتدا برایتان عجیب باشد که دقیقا چرا میزان استقبال افراد نسبت به این رشته هر ساله افزایش می یابد؟ کاملا عادی است؛ MBA تا حد کمی به شما می آموزد که در ایجاد یا توسعه یک کسب و کار چگونه اولین باشید، اما تا حد بسیار زیادی به شما یاد می دهد چگونه در کسب و کار خود و در بازار رقابتی بهترین باشید.

چرا باید آموزش MBA ببینیم؟

شاید با توضیحاتی که داده شد، هنوز هم مطمئن نباشید که در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار شرکت کنید یا خیر. بگذارید کمی از مزایای ثبت نام و دریافت گواهینامه MBA برایتان بگوییم.

اولین دلیلی که می توانید با آن خود را قانع کنید، جایگاه رشته مدیریت کسب و کار در دنیاست. شما با شرکت در دوره MBA و اخذ گواهینامه آن شانس این را دارید که در برترین دانشگاه های داخلی و خارجی ادامه تحصیل دهید. حتی اگر از رفتن به دانشگاه خسته شده اید می توانید با خیال راحت پس از گذراندن دوره آموزشی وارد بازار کار شوید. مدیریت کسب و کار در ایران رشته ای جدید و نوپاست. به گونه ای که می توان بازار کاری بکر و دست نخورده برای آن در نظر داشت.

مزیت های این رشته به این دو مورد خلاصه نمی شود. آمارهای فعلی منتشر شده درباره رشته مدیریت کسب و کار در ایران نشان از تضمین شغل در آینده دارد. اگر در حال حاضر در شرکت دولتی یا خصوصی مشغول به فعالیت بوده و از کار خود ناراضی هستید، مطمئن باشید که MBA قابلیت های شما را بیش از تخصصی که اکنون دارید توسعه می دهد و شما را به شخصی مبدل خواهد کرد که هیچ سازمانی قادر نخواهد بود به راحتی از تخصص شما عبور کند.

آموزش MBA موجب می شود که مهارت های شما افزایش یابد. وقتی MBA می خوانید، یاد می گیرید که چگونه ارتباط برقرار کنید یا چگونه یک مسئله را به صورت اثربخش حل نمایید. با پیچیدگی ها و سیاست ها در داخل یک سازمان آشنا می شوید. تمام این مباحث سهم بسزایی در رشد و ارتقای افراد و توانمند سازی آنان در داخل شرکت ها و سازمان ها دارد.

آیا رشته MBA مناسب شما است؟

اگر به این رشته یا مباحث آن علاقه دارید خوشحال باشید؛ چرا که برای شرکت در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار به مدرک تحصیلی مرتبط نیازی ندارید. کلیه مدیران شرکت ‌ها و سازمان ها و افرادی که می‌ خواهند مهارت ‌های روز مدیریت را به دست آورند، می‌ توانند در این رشته تحصیل کنند.

با توجه به افزایش روزافزون رقابت و جنگ‌ های تجاری بین شرکت‌ ها و سازمان‌ ها و مشکلات متعدد درون و برون‌ سازمانی که شرکت‌ ها با آن مواجه هستند، اگر مدیران نتوانند خود را با این شرایط و تغییرات هماهنگ کنند، ساده ‌تر از آن چه به نظر می ‌رسد می ‌توانند بازار و موفقیت را از دست بدهند. از سوی دیگر، شیوه‌ های مدیریت تولید، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی و بازاریابی و فروش به طور مداوم در حال تغییر هستند و مدیرانی که خود را با شرایط جدید هماهنگ نکنند، سازمان خود را به سوی شکست هدایت خواهند کرد.

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان راهی به سوی موفقیت در کسب و کار ...

امکان دارد که هر کدام از شما بارها این سوال در ذهن تان پیش آمده باشد که آیا شغلی که در حال حاضر مشغول به آن هستم، بهترین گزینه برای من است؟ آیا می توانم ارتقای شغلی بگیرم، آیا اخذ مدرک خاصی می تواند به پیشرفت شغلی من کمک کند؟

اگر موفقیت در کسب و کارتان را می خواهید و قصد دارید همیشه در این راه بهترین باشید، تعلل را کنار گذشته و خود را برای آموزشی کاربردی آماده کنید. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با سابقه ای درخشان در برگزاری دوره های MBA همواره راه را برای افرادی که مایل به شرکت در این کلاس ها می باشند ، هموار ساخته است.

همچنین با توجه به این که مدرک کلیه دوره های MBA در این موسسه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بسیاری از افراد تمایل دارند که در دوره های مدیریت کسب و کار موسسه  آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرده و مدرک معتبر کسب و کار را دریافت کنند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4740533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha