۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶

رئیس سازمان امور دانشجویان:

بهره برداری ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار دانشجو در سال جاری

بهره برداری ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار دانشجو در سال جاری

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال ۶۰ خوابگاه جدید با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در دانشگاه های کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در بازدید از خوابگاه های دانشگاه شهید چمران بیان کرد: بر این اساس تعداد خوابگاه های دانشجویی کشور به یک هزار و ۱۰۰ خوابگاه مجردی ملکی و ۳۰۰ خوابگاه خودگردان مجوز دار رسیده است.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش خوابگاهی، عنوان کرد: شرایط این دانشگاه به لحاظ مسایل محیطی با مناطق دیگر کشور متفاوت است و اصطحکاک ساختمان ها و تجهیزات نیز بیشتر است. خوشبختانه در سال های اخیر طرح های خوبی در بخش دانشجویی اجرا شده و کیفیت فضاها ارتقا یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید حدود ۷۰ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی افزوده شود؛ ساخت خوابگاه های جدید با تسهیلات لازم در دستور کار است که در صورتی که بخش خصوصی یا دانشگاه ها بخواهند این خوابگاه ها را احداث کنند از وام بانکی با دو سال تنفس بهره خواهند برد. در حال حاضر حدود ۲۸ تا ۳۰ دانشگاه مجوز استفاده ازوام بانکی را برای ساخت خوابگاه دریافت کرده اند.

صدیقی در خصوص جذب دانشجویان خارجی نیز افزود: جذب این دانشجویان در ردیف برنامه های اصلی وزارت علوم قرار دارد  و توسعه خوبی در جذب دانشجویان شهریه پرداز صورت گرفته است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ۲۹ هزار نفر دانشجوی خارجی در وزارت علوم، بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه آزاد و حدود سه هزار نفر در زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می کنند که امید است تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷۴ تا ۷۵ هزار نفر برسند.

کد خبر 4741831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha