۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۸

استاندار یزد:

دستگاه‌ها برای کارکنان خود دوره‌ آموزشی مدیریت بحران برگزار کنند

دستگاه‌ها برای کارکنان خود دوره‌ آموزشی مدیریت بحران برگزار کنند

یزد ـ استاندار یزد گفت: لازم است برای آمادگی همگانی در مقابله با حوادث، تمام دستگاه ها برای کارکنان خود دوره های آموزشی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، چهارشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: آحاد جامعه به آموزش های لازم در زمینه مقابله با بحران های احتمالی نیاز دارند اما کارکنان دستگاه ها و مدیران که خود در مواقع بحران باید به مردم خدمت رسانی کنند، بیش از سایرین به این آموزش ها نیاز دارند.

وی بیان کرد: هرچه میزان آموزش ها بیشتر و کیفی‌تر و اطلاعات مردم بیشتر باشد، خسارات ناشی از بحران ها و حوادث احتمالی کمتر خواهد بود.

طالبی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها نیز برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم استفاده شود، افزود: مردم مراجعه بسیاری به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند بنابراین آموزشها باید در این فضاها به آنها ارائه شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی توسط فرمانداران و بخشداران استان برای جلب مشارکت دهیاران، تصریح کرد: دهیاران ظرفیت های بسیار خوبی در روستاها به شمار می روند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی تاکید کرد: واگذاری بخشی از برنامه‌ها در مناطق به دهیاران در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلام جامعه دارد.

طالبی همچنین بر ضرورت بررسی وضعیت رودخانه‌ها  و مسیل‌ها با جدیت و هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول و فرمانداران تاکید کرد و یادآور شد: این مهم باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد همچنین بر بازنگری در طرح‌های هادی و تفصیلی شهرها و جاده‌های مواصلاتی قبل از هر حادثه احتمالی تاکید کرد.

کد خبر 4742410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha