۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

۱۲ میلی متر باران در نیکشهر بارید/ افزایش سرعت وزش باد در سیستان

۱۲ میلی متر باران در نیکشهر بارید/ افزایش سرعت وزش باد در سیستان

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه بارانسنجی «مخت» شهرستان نیکشهر به میزان ۱۲ میلی متر گزارش شده است.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت همچنان بارش ها نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان را در برگرفته و از شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند بارندگی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش ها بیشتر در حومه شهرستان نیکشهر متمرکز بود، افزود: دیروز و دیشب از ایستگاه‌ «مخت» این شهرستان ۱۲ میلی متر و از ایستگاه «کشیک» ۷ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت از ایستگاه «ساربوک» شهرستان قصرقند نیز ۵ میلی متر باران گزارش شد، ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت این سامانه امشب و فردا نیز در ارتفاعات جنوبی و برخی نقاط ساحلی به شکل رگبار پراکنده و رعد و برق، تند باد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از همین رو توصیه می شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

حیدری با اشاره به اینکه با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می رود از فردا بر سرعت وزش باد در منطقه سیستان افزوده شود، افزود: از روز دوشنبه تا عصر روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان سیستان و بلوچستان افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط منجر به خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما در این مناطق می شود، ادامه داد: در این مدت در نوار شرقی و مرز غربی استان نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می شود.

کد خبر 4745915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha