۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷

امام جمعه اصفهان:

دستگیری «زم» به اندازه هدف قراردادن پهپاد آمریکایی غرورآفرین بود

دستگیری «زم» به اندازه هدف قراردادن پهپاد آمریکایی غرورآفرین بود

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: دستگیری «زم» به اندازه هدف قراردادن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی غرورآفرین بود و دنیا را شگفت‌زده کرد و نشان از اشراف اطلاعاتی بالای ایران دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دستگیری روح‌الله زم توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران اظهار داشت: دستگیری این فرد جاسوس دستگیر توسط سپاه پاسداران به هیچ عنوان کار ساده‌ای نبود به نوعی که رسانه‌های غربی از شدت ناباوری هر روز یک سناریو در این ارتباط صادر می‌کنند و هنوز نیز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه دستگیری «زم »نیازمند کارهای اطلاعاتی بوده و با ترفندهای خاص انجام شده است، ابراز داشت: دستگیری مدیر کانال «آمد نیوز» درست شبیه توقیف نفتکش انگلیسی و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی غرور آفرین بود و موجب شد تا دنیا به اشراف اطلاعاتی ایران پی ببرد.

تامین امنیت زائران اربعین غرورآفرین است

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تاکید کرد: امسال تنها از ایران حدود چهار میلیون نفر به کربلای معلی سفر کردند که تامین امنیت این همه آدم به واقع غرور آفرین است.

وی با اشاره به ثواب پیاده روی اربعین در روایات گفت: امام صادق(ع) در این ارتباط فرمودند که «هرکس پیاده به سمت زیارت امام‌ حسین(ع) برود خداوند در هر قدم برای او یک هزار حسنه می‌نویسد، هزار گناه از او را محو و به درجات او یک هزار درجه اضافه می‌کند.»

راهپیمایی روز اربعین هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخلاف توطئه‌های دشمنان راهپیمایی روز اربعین هر سال پر شورتر از سال قبل برگزار می شود، گفت: امسال با وجود برخی توطئه های خاص دشمنان افزایش جمعیت دو برابری را نسبت به سال قبل شاهد بودیم اما پذیرایی از زائران امام حسین (ع) همچنان با شور حسینی میان موکب های ایرانی و عراقی ادامه دارد و وحدت میان مسلمانان در ایام بی بدیل است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه در سالهای آینده ایام اربعین در تابستان قرار می گیرد با مدیریت دولت ایران و عراق باید اقدامات لازم در این ارتباط انجام و  اقدام به اصلاح برخی اشکالات ساختاری در بین‌الحرمین برای سالهای آینده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرار سیدن هفته تربیت بدنی ابراز داشت: ورزش روزانه بهترین راه برای حفظ سلامتی در دوران عمر است و در این زمینه روایات بسیاری نیز وارد شده است.

انتقاد از انجام هزینه‌های میلیاردی توسط برخی باشگاه های ورزشی

وی با انتقاد از انجام هزینه‌های میلیاردی توسط برخی شرکت‌ها و باشگاه های ورزشی بدون توجه به سهام مردمی گفت: برخی از این شرکت‌ها در طول سالهای اخیر بدهی‌های زیادی داشته‌اند که بدون توجه به این امر همجنان خرج‌های زیادی انجام می‌دهند که موجب تاسف است و باید جلوی این روند گرفته شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه کاری که منجر به تولید و پیشرفت کشور نشود مجازی و کاذب است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به جای اهمیت بیش از اندازه به برخی ورزش‌ها در راستای تشویق مردم به ورزش‌های مفید که در حفظ سلامتی آنها موثر است تلاش کنند.

اصفهان یک پنجم شهدای محراب کشور  را دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصفهان یک پنجم شهدای محراب کشور  را دارد، گفت: شهادت شهید اشرفی را پشت سر گذاشتیم، ایشان در ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در حالی که برای اقامه نماز جمعه آماده می‌شد، در مسجد جامع کرمانشاه با انفجار نارنجک توسط فردی به نام محمدحسین خداکرمی ترور و کشته شد و چهارمین شهید محراب جمهوری اسلامی لقب گرفت.

آیت الله طباطبایی نژاد بخش دیگری از نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اینکه شکرگزاری نسبت به مردم از موارد مورد تاکید در دین اسلام است، بیان داشت: در روایات داریم که اگر کسی نسبت به کسی که به او نعمتی می‌دهد شکرگزار نباشد نسبت به خداوند نیز شاکر نخواهد بود.

کد خبر 4750095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha