۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۷

سفیر یمن در ایران:

مردم یمن الگویی برای مبارزه به دشمنان ارائه کرده‌اند

مردم یمن الگویی برای مبارزه به دشمنان ارائه کرده‌اند

دامغان – سفیر یمن در ایران با بیان اینکه مردم یمن الگویی برای مبارزه به دشمنان ارائه کرده‌اند، گفت: مردم یمن پنج سال است که قهرمانانه در برابر ظلم و استکبار جنگیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم محمد محمد دیلمی شامگاه دوشنبه در اجلاسیه چهارم مجاهدان در غربت به میزبانی دانشگاه دامغان با بیان اینکه مردم یمن در برابر دشمنان ایستاده‌اند و تنها از خود دفاع می‌کنند، تاکید کرد: شهدا ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی هستند و ادامه دهنده راهی محسوب می‌شوند که پیامبران از زمان حق علیه باطل بوده است.

وی افزود: من از سرزمین یمن آمده‌ام تا به شما درود بفرستم و به خاطر اهتمام ایران به مسائل اسلامی تقدیر کنم، مردم یمن از پنج سال قبل تا کنون در نبردی قهرمانانه در برابر دشمنان ایستاده‌اند و پایداری می‌کنند.

سفیر یمن در ایران ابراز داشت: امروز پایداری در برابر تمام دشمنان صهیونیستی، اماراتی، سعودی، آمریکایی و ... پنج سال است که ادامه دارد و برادران شما در این کشور به خوبی با باطل می‌جنگند.

دیلمی بیان کرد: در دنیا مجاهدان زیادی هستند که برابر دشمنان ایستاده‌اند اما آگاهی ندارند حال آنکه مردم یمن در سال‌های اخیر با آگاهی خوبی مجاهدت می‌کنند و با استناد به قرآن و رهبری عالیقدری که دارند در برابر دشمنان ایستاده‌اند و برای آزادی انسان‌ها جنگیده‌اند.

وی افزود: مردم یمن الگویی برای مبارزه به دشمنان ارائه کرده‌اند و ما معتقدیم که اسلام دین مرحمت و مهربانی است و نه خشوع در برابر دشمنان، لذا یمنی‌ها می‌کوشند تا الگوی واقعی از اسلام و مجاهدت را ارائه دهند الگویی که برای سایر ملت‌ها نیز قابل درک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهیلا زکزاکی، فرزند شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز در این اجلاسیه و در سخنانی کوتاه گفت: در سال ۲۰۱۵ رژیم نیجریه یک قتل‌عام علیه شیخ و یارانش شروع کرد و این عمل شنیع را علیه تمام آزادی خواهان انجام داد، اما علی‌رغم همه این خشونت‌ها این جنبش و روحیه اسلامی به مانند یک ایدئولوژی در میان یاران و دوستان او وجود دارد و این مهمترین پیغام شیخ زکزاکی است. 

گفتنی است پرچم متبرک به حرم حضرت زینب کبری(س) نیز توسط چند تن از مجاهدان سوریه تقدیم علی لاریجانیشد.

کد خبر 4758069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha