۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹

کتابی تازه از محمدرضا زائری منتشر شد

کتابی تازه از محمدرضا زائری منتشر شد

اثری تازه از حجت‌الاسلام زائری با عنوان «تقاطع انقلاب» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر نشر آرما اثری تازه از حجت الاسلام محمد رضا زائری را با عنوان «تقاطع انقلاب» روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب که به سبک آثار متاخر زائری مجموعه‌ای از مقالات و سخنرانی‌های مکتوب شده را با موضوع انقلاب اسلامی و نقد درون‌گفتمانی آن دربر می‌گیرد در موضوعاتی با عنوان اولویت‌ها، صعف‌ها و مشکلات، نقد و پاسخگویی، انتخابات، حرف‌هایی با دوستان انقلابی، ۲۲ بهمن، دروغ‌های سیاسی و بی‌اعتمادی مردم، مفاسد اقتصادی، دشمن شناسی و رهبری طبقه‌بندی شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

اگر انقلاب اسلامی را با وجود عنایات ربوبی و امدادهای غیبی، تجربه‌ای بشری ندانیم، ‌لاجرم نمی‌توانیم به بازشناسی ضعف‌ها و قوت‌های آن بپردازیم و کامیابی‌ها و ناکامی‌هایش را تحلیل کنیم. 

از سوی دیگر اگر به بقای این انقلاب برای دهه‌ها و سده‌خهای آینده می‌اندیشیم، ناگزیر باید آن را در چهارچوب و قالب و شکل و زبانی تعریف کنیم که در موقعیت‌های مختلف  زمانی و مکانی آینده مستمر باشد. این کشسانی و تاب‌آوری، در عین حفظ اصول و میانی اساسی، لازمه حفظ و بقاست؛ چنانکه اسلام نیز اساس از ابتدا چنین عرضه شد و از همین رو، امروز بقا و گسترش پیام این دین الهی را در شرق و غرب عالم می‌بینیم؛ زیرا چنان منطبق عرضه شد که از آفریقایی بیابان نشین تا یک اسکیموی قطب شمال می‌توانند در وضعیت خاص زندگی‌شان مسلمان باشند؛ در صورتی که اگر اسلام به صورت مجموعه‌ای از دستورهای خشک و احکام تغییر ناپذیر و ناسازگار معرفی می‌شد، تنها با مسلمانان شبه جزیره عربستان در همان زمان تناسب داشت.

این کتاب در ۳۰۳ صفحه با قیمت  ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4760870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha