۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲

سردار جلالی:

آمریکا توان و ابزار لازم را برای جنگ در منطقه ندارد

آمریکا توان و ابزار لازم را برای جنگ در منطقه ندارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: آمریکایی ها در حال خروج از منطقه هستند جون توان و ‌ابزار لازم‌ را برای جنگیدن ندارند به همین جهت بسیار آسیب پذیر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی در اختتامیه هشتمین همایش پدافند غیرعامل کشور که امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه تهدیدات پیش روی ما و تحولات منطقه باعث شده تا ترتیبات منطقه تغییر یابد به‌ نحوی‌ که این‌موضوع باعث شده تا شاهد شکل‌گیری خاورمیانه جدید باشیم.

وی افزود: آمریکایی ها در حال خروج از منطقه هستند جون توان و ‌ابزار لازم‌ را برای جنگیدن ندارند به همین جهت بسیار آسیب پذیر هستند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین با اشاره به اینکه نفوذ ایران در منطقه باعث اقتدار ایران شده به همین خاطر کشورهای منطقه در حال انطباق خود با این قدرت نوظهور هستند، تاکید کرد: آمریکا به پنج مولفه قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران را توجه دارد؛ آمریکایها چشمه‌ تهدید علیه ما هستند؛ تهدیداتی که بواسطه داشتن ویژگی های خاص از آنها به عنوان تهدیدات ترکیبی یاد می کنیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه تنوع بکارگیری تهدیدات باعث می شود تا مولفه های مختلف کشور با هم هماهنگ شوند، ادامه‌داد: امروز تهدیدات به فناور محور، در هم تنیده، پیچیده و مقابله افکار عمومی تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در چند مولفه خود نمایی می کنند، گفت: در حوزه نظامی حریف ما آمریکایی ها هستند؛ آنها همچنین خیلی تلاش می‌کنند در حوزه اقتصادی تمام‌زیرساخت ها را علیه ما بکارگیرند علاوه بر این در سایبری نیز رسماً خود را  مهاجم معرفی کرده و در رسانه هم‌ سعی می کنند با افکار عمومی کار کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به ابلاغ استراتژی مقاومت فعال ازسوی رهبر معظم انقلاب  اسلامی، گفت: نپذیرفتن هیچ گونه نفوذ و ‌رخنه، کاهش تعهدات ما دربرجام‌ تا زمان انجام تعهدات طرف های مقابل، ارسال نکردن پیام‌ ضعف واستیصال از درون به دشمن، حفظ اقتدار درونی، فعال نگاه داشتن مقاومت مردمی، برخورد قاطع با فاسد، مفسده و مفسد و توسعه پدافند مردم محور بخش هایی از این استراتژی است.

کد خبر 4764450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha