۱۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت

افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: با توجه به سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت فراهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی  گفت: با توجه به سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مانند کرج، تهران، اراک، اصفهان و تبریز فراهم است. به بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و همچنین بانوان باردار توصیه می‌کنیم از ترددهای غیرضروری در این شهرها خودداری کنند.

به گفته وی  امروز در نیمه جنوبی کشور در بخش‌های جنوبی خوزستان و مناطقی از بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شرایط برای رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید و خفیف فراهم است. از امشب تا فردا عمده تمرکز بارش‌ها در کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر خواهد بود و احتمال آبگرفتگی و سیلاب موقتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد :  در ارتفاعات فارس و کرمان انتظار بارش برف را هم به دلیل کاهش دمای هوا داریم و فردا این شرایط در استان‌های فارس، بوشهر و کرمان و هرمزگان هم پیش بینی می‌شود.  از امشب تا فردا به مدت ۲۴ ساعت آب‌های سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز متلاطم و مواج خواهد بود و دمای هوا در جنوب شرق کشور کاهش خواهد یافت.

کد خبر 4765986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha