۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۴

استاندار ایلام:

مردم استان ایلام در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند

مردم استان ایلام در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند

ایلام - استاندار ایلام گفت: مردم استان ایلام در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از موکب داران اربعین استان ایلام که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امام جمعه ایلام و دیگر مسئولان استان و موکب داران اربعین ۹۸ در استان برگزار شد از مردم استان بویژه موکب داران تشکر کرد و گفت: مردم استان ایلام به ویژه مردم شهر مهران در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند و از این بابت از همه تقدیر و تشکر دارم.

وی با اشاره به این مهم که امروز به واسطه اربعین ایلام در مرکز توجه و بر ریل توسعه قرار گرفته است، افزود: زمانی مسئولین استان در دفتر وزیر و مسئولین ارشد کشور برای دیدن آنها منتظر می نشستند ولی اکنون به یمن اربعین این رویه برعکس شده است تا جایی که در اربعین امسال بیش از ۳۰ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری برای بررسی اوضاع به ایلام و مرز مهران آمدند.

استاندار ایلام در ادامه اربعین را افتخار نظام و استان ایلام خواند و گفت: خدا امروز به واسطه اربعین ایلام را مرکز توجه در عالم قرار داده است و در این مسیر زیرساخت های استان را متحول کرده است.

وی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: تونل قلاجه بعد از سال ها بازگشایی شد، پل ارغوان کامل شد و امسال نیز زیرگذر آن انجام شد، یک تونل در مسیر ایلام به مهران ظرف ۹ ماه با بیش از ۷۵۹ متر حفاری شد و امسال از آن استفاده گردید، بیش از ۴۰۰ متر حفاری از یک تونل دیگر در همین مسیر انجام شد، بیش از ۱۸ کیلومتر جاده احداث شد  و... کمربندی غربی مهران کامل شد.

وی افزود: یکی از دغدغه های سال های گذشته ترافیک پایانه برکت در مرز مهران بود و با زیرگذری که در مسیر جاده مهران به پایانه زده شد ترافیک روان شد چرا که مسیر پایانه برکت را کاملا جدا کردیم.

رئیس ستاد اربعین استان در ادامه از تردد بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد از مرز مهران در اربعین امسال خبر داد و گفت: در یک شب بیش از ۳۲۶ هزار نفر و بیش از ۳۴۵۰ اتوبوس از مهران تردد داشتند و این یک رکورد بی نظیر در تاریخ برگزاری مراسم اربعین بود.

وی ادامه داد: در بیش از ۱۲شبانه روز بصورت مستمر تردد ۲۵۰ هزار نفری از مرز مهران داشتیم تا در مجموع بیش از ۶۲ درصد تردد زوار در اربعین امسال از مرز بین المللی مهران انجام شود.

استاندار ایلام در ادامه ضمن تقدیر از خدمات موکب داران گفت: به گفته رئیس تبلیغات اسلامی کشور استان ایلام در ایام اربعین به یک موکب بزرگ در پذیرایی از زوار مبدل شده بود و این میزبانی شایسته جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: البته نوکری امام حسین (ع) افتخار همه ماست و در این ایام تلاش شد به موکب ها کمک شود؛ ۹۰ تن برنج، ۴۰ تن آرد، ۱۴ هزار تن مرغ و ۱۸ تن تخم مرغ توزیع شد و روزهای اول مجبور شدیم آب معدنی هم خریداری کنیم و بین زوار توزیع نماییم.

وی افزود: علاوه بر شما موکب داران که سنگ تمام گذاشتید برای پذیرایی از زوار بنیادهای ملی هم تلاش های بسیاری انجام دادند، بطور مثال بنیاد مستضعفان بیش از ۲۰ درصد آب موکب ها را تأمین کرد و برای یک میلیون زائر غذا تهیه و توزیع نمود.
 
سلیمانی دشتکی رضایت زوار را در اربعین امسال بیش از سالهای گذشته عنوان کرد و گفت: در اربعین امسال با توجه به آماده شدن زیرساخت ها و برنامه‌ریزی بهتر و پای کار بودن مردم و مسئولان نسبت به سالهای گذشته مشکلات کمتری داشتیم.

وی ادامه داد: البته گاهی اوقات با توجه به تراکم بالای جعمیت آب رسانی به زوار سخت می شد و این مشکل نه به جهت کمبود آب بلکه به سبب تراکم زیاد جمعیت که تردد برای حمل آب را مشکل می‌کرد وجود داشت.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این مطلب که برای سال بعد باید کارهای زیادی انجام شود و زیرساخت ها تکیمل شوند، گفت: بایست پایانه مرزی مهران و برکت توسعه یابد البته وزیر راه در این زمینه قول مساعد داده است.

وی ادامه داد: تونل‌های مسیر مهران، پل ها، تونل موازی آزادی، کوه بری ها و رفع نقاط حادثه خیز، نقاط باقی مانده جاده‌ی مهران، دهلران، اندیمشک و مسیرهای ۵ گانه منتهی به مرز مهران هم باید زودتر شروع و به اتمام برسد.

وی افزود: امسال قرارگاه زیرساختی اربعین را برپا خواهیم کرد و تلاش می کنیم که این قرارگاه زیرساخت های مورد نیاز برای اربعین آینده را پیگیری نماید.
 
سلیمانی دشتکی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این افتخار خدمت گذاری که امروز نصیب استان، مردم و بنده شده است باعث خیر  و برکت برای استان و کشور شود و توسعه همه جانبه استان را درپی داشته باشد.  

کد خبر 4772428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha