۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴

هم‌زمان با هفته وحدت؛

استان سمنان در سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) غرق در نور و سرور شد

استان سمنان در سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) غرق در نور و سرور شد

سمنان - استان سمنان همزمان با سالروز ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و ششمین اختر تابناک آسمان ولایت امام جعفر صادق(ع) غرق در نور و سرور شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان سمنان در این روزهای ربیع‌الاول و هم‌زمان با ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع) مؤسس مذهب جعفری غرق در شور و سرور شد و مردم با حضور در بقاع متبرکه و مساجد در مولودی‌خوانی‌ها و مراسم ویژه این روز گران‌قدر، حضور یافتند.

از جای‌جای استان سمنان خبر می‌رسد مردم با حضور در میدان‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها در مراسم جشن و مولودی‌خوانی ویژه ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) و همچنین امام صادق(ع) این روزهای ربیع‌الاول و هفته وحدت را گرامی داشتند.

مراسم ویژه‌ای نیز در سمنان با سخنرانی درباره سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر اخلاق‌مداری پیامبر اعظم(ص) برگزار شد که در آن اقشار مختلف به از شیعه و سنی و افغانستانی و ایرانی و سمنانی و ... حضور داشتند تا نشان دهند پیامبر رحمت همواره الگو و محور سعادت و وحدت است.

هفته وحدت و سیره پیامبر رحمت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، هفته وحدت را فرصتی برای تقریب مذاهب و وحدت بین تشیع و تسنن دانست و گفت: پیامبر اعظم(ص) برای همه ما پیامبر و پیام‌آور صلح و مهربانی و مودت است و لذا باید از این اسوه و الگو بهره ببریم تا دل‌هایمان را به هم نزدیک‌تر سازیم.

حجت‌الاسلام علی شکری بابیان اینکه هفته وحدت بهترین فرصت برای تفکر و تدبر در سیره رسول‌الله(ع) و اشتراکات بین مسلمانان است، ابراز کرد: عمق اشتراکات بین مسلمانان از عمق تفرقه‌هایشان به‌مراتب بیشتر است لذا این ایام بهترین فرصت برای پرداختن به اشتراکات است.

وی بابیان اینکه امروز نیاز است تا بر روی اشتراکاتمان صحبت کنیم، گفت: امروز از هرزمانی جامعه مسلمان منطقه و ایران اسلامی به وحدت بر روی اشتراکات نیازمند است و پیامبر اعظم(ص) خود، اسوه وحدت و اشتراک است چراکه همه بر روی پیامبر مهربانی‌ها تأکیددارند.

آتش‌بازی و چراغانی معابر شهری

یکی از برنامه‌های این روزها آتش‌بازی و چراغانی در سطح شهرهایی مثل شاهرود و سمنان، دامغان و گرمسار و ... است شامگاه گذشته در میدان‌ها اصلی شهر شاهرود و سمنان آتش‌بازی از سوی شهرداری‌ها انجام شد و آسمان این شب‌های سر پائیزی به برکت ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) نورانی شد.

مردم از اقشار مختلف نیز در روزهای اخیر با مولودی‌خوانی در منازلشان هفته وحدت را گرامی می‌دارند و کسبه با قرار دادن شیرینی و شربت در مقابل مغازه‌هایشان کام مردم را شیرین می‌سازند. بسیاری از جوانان دیار قومس نیز این شب گرانقدر را برای برگزاری مراسم ازدواج شان برگزیدند تا در ادامه زندگی سیره نبوی رهگشای کارهایشان باشد و چه شبی از این شب بهتر که ولادت ستاره ای درخشان هم نام و هم پایش باشد.

این روزها استان سمنان غرق در سرور از ولادت باسعادت بزرگ‌مردی است که درباره آن آمده است: پیامبر ‏(ص) ‏ دو برابر نمازهای واجب نماز ، مستحبی بجا می‌آورد و دو برابر روزه‌های واجب ، روزه‌ی مستحبی می‌گرفت.

ولادت پیامبری که در سفر و غیر سفر ، شبانه سیزده رکعت بجا می‌آورد که یک‌رکعت وَتر و دو رکعت نماز صبح جزء آن بود و وقتی نیازمندی نزد او می‌نشست ، نمازش را سریع می‌خواند تا نیاز او را اجابت نماید. پیامبر مهربانی که هیچ فرصتی را جز درراه کار برای خدا و یا اصلاح خویشتن از دست نمی‌داد و کینه کسی را در دل نگاه نمی‌داشت و درصدد انتقام برنمی‌آمد و این‌همه خوبی‌ها انگار در دنیای امروزمان گم و یا فراموش‌شده است.

پیامبر اسوه اخلاق

این روزها استان سمنان غرق در نور ولادت باسعادت بزرگ‌مردی است که در همه کارها معتدل و میانه‌رو بود، سیره‌ای که به‌شدت در این روزها بین انسان قرن بیست و یکمی کمیاب شده است. ۱۵ قرن از ولادت کسی می‌گذرد که بردباریش همواره بر خشم او سبقت می‌گرفت.

این‌همه اشتراک به معنای سیره نبوی وجود دارد که انسان‌ها و مسلمانان می‌توانند با آن به سعادت دست یابند اما گویا سیره این درّ گران‌بها در برخی اوقات فراموشمان می‌شود.

درباره پیامبر(ص) نوشته‌اند که پیامبر (ص) در همه شرایط با لشگریان و مردم خویش مدارا می‌نمود و حتی در جنگ راست‌گو و وفادار به عهده پیمان خود بود. هرگز شیفته و شیدای دنیا نبود و ازآنچه خداوند نصیب او می‌کرد ، جز به‌اندازه نیاز یک سال آن‌هم از خرما و جو برنمی‌داشت و باقیمانده را درراه خدا صرف می‌کرد که این‌ها همه امروز اسوه‌ها و سبک زندگی است که می‌تواند دل‌هایمان را به هم نزدیک‌تر سازد.

پیامبر(ص) پیامبر مهربانی ها و عطوفت است باید این روزها را قدر بدانیم و در راستای ترویج عطوفت و مهربانی بین یکدیگر سهیم باشیم.

کد خبر 4772704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha