۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۸:۵۰

توسط نشر نو؛

«سیری در نظریه پیچیدگی» به چاپ پنجم رسید

«سیری در نظریه پیچیدگی» به چاپ پنجم رسید

کتاب «سیری در نظریه پیچیدگی» نوشته ملانی میچل با ترجمه رضا امیررحیمی توسط نشر نو به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیری در نظریه پیچیدگی» نوشته ملانی میچل با ترجمه رضا امیررحیمی به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ پنجم رسیده است.

آذرماه سال ۹۵ بود که چاپ اول این‌کتاب به بازار آمد. چاپ چهارمش نیز اردیبهشت امسال عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ پنجمش عرضه شده‌اند. نسخه اصلی این‌کتاب در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است.

این کتاب به گفته نویسنده‌اش برای این نوشته شده که نسخه بسیار تعمیم یافته‌ای از تعدادی از سخنرانی‌هایش باشد؛ مجموعه سخنرانی‌های سالانه‌ای در مورد سیستم‌های پیچیده برای عموم، که به یادبود ریاضیدان بزرگ استانیسلاو الم برگزار می‌شود. ملانی میچل برای یادبود الم سخنرانی‌هایی داشته و ایده تولید این‌کتاب از زمانی که خود را برای این‌سخنرانی‌ها آماده کرده، در ذهنش متول شده است. عنوان رشته سخنرانی‌هایش هم «گذشته و آینده علوم پیچیدگی» بوده است.

این کتاب درباره پرسش‌هایی است که میچل و عده‌ای دیگر را در جامعه سیستم‌های پیچیده، در گذشته و حال، مجذوب خود کرده است. میچل می‌گوید: در سال ۱۹۸۴ هنوز اصطلاح سیستم‌های پیچیده را نشنیده بودم، گرچه این گونه اندیشه‌ها پیش از آن به فکرم راه یافته بودند. دانشجوی سال اول دوره تحصیلات تکمیلی علوم کامپیوتر در دانشگاه میشیگان بودم، و هدفم مطالعه بر روی هوش مصنوعی بود؛ یعنی این که چگونه کامپیوترها را واداریم مانند آدم‌ها فکر کنند.

این کتاب ۵ بخش اصلی دارد که مجموعا ۱۹ فصل را در خود جا داده اند.

چاپ پنجم «سیری در نظریه پیچیدگی» با ۵۳۰ صفحه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4784241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha