۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷

مافی در جمع خبرنگاران:

عملکرد بهتر دولت و مجلس باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شود

عملکرد بهتر دولت و مجلس باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در این دو ماهه باقی مانده تا انتخابات فرآیندهای اجرایی دولت و قوانین تنظیمی مجلس بسیار می‌تواند در جذب مشارکت حداکثری موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در رابطه با علل حضور خود در انتخابات پیش رو، گفت: با چند هدف جهت شرکت در انتخابات اقدام کرده ام. نخست، ادامه فعالیت ها در دوره قبل است که برخی لوایح و طرح ها از جمله قانون تسهیل ازدواج جوانان که از سال ۸۴ مغفول مانده بود، نیمه کاره مانده است. بخش نظارتی نمایندگان را در این حوزه متمرکز کردیم.  

وی افزود: یکی دیگر از اهداف پیگیری طرح هایی است که بتواند عدالت اقتصادی در کشور ایجاد کند. یکی از راه های مهار فقر در همه کشورهای جهان و حمایت از کم درآمدها، مالیات است که در کشور ما هنوز به خوبی انجام نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طرح «سی جی پی» یکی از طرح های کمیسیون اقتصادی مجلس است که بعید می دانم در این مجلس تحقق پیدا کند، افزود: اخذ مالیات از خانه های خالی و ماشین های لوکس و به طور کلی اخذ مالیات از اغنیا و ثروتمندان برای ایجاد کاهش فاصله میان اغنیا و فقرا یکی از اهدافی است که پیگیری خواهم کرد.  

مافی با بیان اینکه تعداد زنان ما در مجلس کم است و باید افزایش یابد، گفت: البته در دوره دهم رشد دو برابری داشتیم که موجب اقدامات موثری بود و توانست رضایت سیاسیون و احزاب را کسب کند اما هنوز این تعداد نسبت به مجالس دنیا بسیار کم است.  

وی افزود: زنان ما باید فعال و موثر در صحنه ها و عرصه های مختلف انتخاباتی بخصوص در انتخابات مجلس شرکت کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در خاورمیانه مشکلی از نظر تعداد زنان نداریم، اظهار داشت: برای مثال در کشور عراق نزدیک به ۲۰ درصد از نمایندگان از زنان هستند در حالی که با توجه به تلاش های صورت گرفته در کشور ما این میزان به ۶ درصد رسیده است.  

مافی در رابطه با تاثیر اغتشاشات و اتفاقات اخیر بر میزان  مشارکت مردم در انتخابات، تصریح کرد: بحث اغتشاشات اخیر یک بحثی است که باید از چند جنبه مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بخشی مربوط به اعتراضات مردمی است که نسبت به شرایط معیشتی سختی که برای طبقات کم درآمد وجود دارد، دولت و مجلس باید از طریق طرح ها و لوایح حمایتی برای آنها این فاصله را کم کنند.  

عضو فراکسیون امید گفت: البته طبیعتا این سختی ها و تنگناها ممکن است در مشارکت مردم اثر بگذارد و به نظرم در این دو ماهه باقی مانده فرآیندهای اجرایی دولت و قوانین تنظیمی مجلس بسیار می تواند در جذب مشارکت حداکثری موثر باشد.

مافی در خصوص اینکه رویکرد اصلاحات در انتخابات اخیر قهر یا مشارکت است؟ تاکید کرد: تا این لحظه همه موثر و قوی حاضر هستند و از همه بخش ها دعوت کردند تا کسانی که توان حضور در مجلس دارند حصور پیدا کنند. فعلا که آشتی هستیم.  

وی با تاکید بر اینکه مجلس دهم کارهای خوبی انجام داده و قوانین مهمی به تصویب رسانده است، گفت: لوایح مدیریت بحران، قوانین حمایت از معلولان، قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی از این نمونه هستند که بسیار مهم و اثر گذار در طول عمر مجلس بوده اند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه های سیاسی برای به دست آوردن کرسی های مجلس آینده تخریب های زیادی برای مجلس دهم صورت گرفته است و مجلس دهم تحت فشار و تخریب های بسیار زیادی بود و شاید این میزان از تخریب را هیچ دوره ای از مجلس ندیده باشد.

مافی در پایان گفت: نسبت به مجلس دهم کم لطفی شده ان شاءالله در مجلس یازدهم طرح هایی که در نوبت رسیدگی هستند امکان رسیدگی پیدا کنند.

کد خبر 4790644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha