اخبار لبنان؛

هیچ توافقی تا به این لحظه درباره نخست وزیر جدید لبنان در کار نیست

هیچ توافقی تا به این لحظه درباره نخست وزیر جدید لبنان در کار نیست

منابع لبنانی با اشاره به عدم توافق میان لبنانی ها درباره نخست وزیر جدید از عدم صلاحیت سعد حریری برای ریاست دولت تکنوکرات خبر دادند و به اهداف خطرناک سفر دیوید هیل به لبنان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، جمیل السید نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد: فردا سومین موعد رایزنی‌های الزام آور پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید است و تا به این لحظه هیچ توافقی در کار نیست.

وی افزود: این نشانه شکست و عنادورزی نیست بلکه نشانه ناتوانی و عجز و سقوط است. چگونه کسی که عامل بیماری شده است ادعا می‌کند که توان درمان را دارد.

همزمان پیر رفول مشاور رئیس جمهور لبنان بیان کرد: اکثریت خواهان حریری نیستند. دولتی غیر از تکنوسیاسی در کشور نمی‌تواند وجود داشته باشد و همه باید با آن موافقت کنند. حریری نمی‌تواند رئیس دولت تکنوکرات باشد.

از سوی دیگر یوسف فنیانوس وزیر حمل و نقل لبنان گفت: حریری در جلسات تشریح کرده که اوضاع اقتصادی سخت است و خواهان تشکیل دولت تکنوکرات است اما گروه دیگر می‌گویند که دولت تکنوکرات باید ریاستش هم با نخست وزیر تکنوکرات باشد.

وی درباره سفر دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان هم تاکید کرد: همه تحرکات آمریکا با هدف حمایت از اسرائیلی هاست. نگران آن هستیم که جنبش مردمی به ابزاری برای آمریکا به منظور اجرای طرح‌هایش تبدیل شود و از همین رو باید متحد عمل کنیم.

همزمان جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان درباره اوضاع هشدار دارد و گفت: مردم لبنان نگران هستند. اگر بحران دلار و بانک‌ها حل نشود من نمی‌توانم تضمین کنم که اوضاع بهداشت و درمان باثبات باشد.

کد خبر 4801455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha