۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

ارزش صادرات گلستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت

ارزش صادرات گلستان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات گلستان نسبت به هشت ماهه سال گذشته از نظر ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزنی ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طلوعیان، بعدازظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان اظهار کرد: هم‌اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و صادرکنندگان پیشرو در جبهه جنگ اقتصادی هستند تا باری را از روی دوش دولت بردارند.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸ صادرات استان رشد داشته و از ۹۲ میلیون تومان ه ۲۹۴ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تعداد واحدهای صادراتی گلستان از ۵۲ واحد در سال‌های اخیر به ۶۶ مورد رسیده است، ادامه داد: هم اکنون ۱۶ قلک کالای صادراتی استان به ۳۳ کشور در قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکا صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات گلستان به چهار کشور عراق، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان انجام می‌شود، تصریح کرد: ارزش کالای صادراتی گلستان با ۵۶ درصد رشد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ به ۲۹۴ میلیون دلار رسید.

طلوعیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالجاری به دلیل سیل و محدودیت در حمل و نقل و همچنین سیاست‌های دولت در تنظیم بازار و ممانعت از صادرات برخی کالاها، ارزش صادرات گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی از کاهش ۱۱ درصدی وزن کالای صادراتی گلستان نسبت به هشت ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش وزنی و ریالی صادرات از گلستان نیازمند بررسی و اظهارنظر است اما در مجموع گلستان چشم‌انداز خوبی در توسعه تجارت دارد.

کد خبر 4801723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha