۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹

از عصر فردا؛

وزش باد گرم در گیلان/ از روشن کردن آتش جدا خودداری شود

وزش باد گرم در گیلان/ از روشن کردن آتش جدا خودداری شود

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی به منطقه، گفت: از عصر فردا تا روز پنجشنبه وزش باد گرم پیش بینی می شود و شهروندان از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است.

وی افزود: بر این اساس به تدریج از سه شنبه با تقویت جریانات جنوبی، وزش باد گرم در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها در بعضی نقاط شدید و خیلی شدید تا پنجشنبه روز برای این منطقه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری و همراه با وزش باد جنوبی پیش بینی شده است، گفت: در برخی ساعات با گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه بارش‌های پراکنده در استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه نیز آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری و در بعضی نقاط همراه با وزش باد است، تصریح کرد: وزش باد در ساعات بعد از ظهر و شب در بعضی نقاط شدید و یا نسبتاً شدید خواهد بود.

دادرس با اشاره به افزایش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای استان در این مدت، از شهروندان گیلانی و مسافران خواست تا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و طبیعت جدا خودداری کنند.

وی آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان را نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی گاهی با افزایش ابر و وزش باد جنوبی پیش بینی کرد و گفت: در حال حاضر دمای شهر رشت ۱۷ درجه سانتی گراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۵ درصد است.

کد خبر 4805238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha