۲ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

کتابخانه های عمومی سیار در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود

کتابخانه های عمومی سیار در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود

اراک- معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: یکی از کارهای مهم در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد کتابخانه های سیار در روستاها با استفاده از خودروهای سیار است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل شفاعی روز دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هفت هزار و۵۱۳ نفر کتابدار در بیش از سه هزار و ۴۰۰ باب کتابخانه در کل روستاها و شهرها به عنوان یک نهاد تحول آفرین قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقش کتابخانه ها تنها به مراجعه افراد برای مطالعه و امانت گرفتن کتاب محدود نمی‌شود و با توجه به نوع نگرشی که در مدیریت نهاد کتابخانه های عمومی اتفاق افتاد، به حوزه کودک در کتابخانه ها توجه ویژه ای شده است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: اعتقاد داریم امر کتابخوانی باید از دوران کودکی آغاز شود و در حال حاضر در نهاد کتابخانه های عمومی کشور با فراگیری شیوه‌های نوین ارتباطی بخش کودک فعال است.

شفاعی اظهار کرد: اکنون نهاد کتابخانه های عمومی بنا به تاکید وزیر فرهنگ به باشگاه‌های چند منظوره تبدیل شده است تا تمامی اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه های عمومی از دو رکن اساسی از قبیل هیأت امنا و انجمن‌ها تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: هر اندازه انجمن‌های عمومی فعال‌تر و پویا تر باشد آن شهر دارای کتابخانه های رو به رشدی خواهد بود.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: بر اساس بند ث ماده ۹۲ برنامه ششم توسعه به منظور توسعه کتابخانه های روستایی تکالیفی برای وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه های عمومی کپر برای روستاهای فاقد کتابخانه مشخص شده است.

شفاعی گفت: یکی از کارهای مهم در نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد کتابخانه های سیار در بین روستاها با استفاده از خودروهای سیار است.

به گزارش مهر، در این مراسم مهدی ثامنی به عنوان مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی معرفی شد.

کد خبر 4805786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha