۷ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۵

استاندار کرمانشاه:

دولت نمی‌تواند اعتبار عمرانی تله‌کابین را تامین کند

دولت نمی‌تواند اعتبار عمرانی تله‌کابین را تامین کند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: دولت نمی‌تواند اعتبار عمرانی پروژه تله‌کابین را تامین کند و شهرداری باید ابتدا مسائل مالی را حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، پروژه تله کابین را پروژه بسیار خوبی برای غرب کشور دانست و اظهار داشت: این پروژه در راستای توسعه گردشگری می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: سالیان سال این پروژه به یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است، اما تله کابین سابقه خوبی در استان کرمانشاه ندارد.

بازوند گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه مرکز غرب کشور است این پروژه در حوزه گردشگری می‌تواند رونق خوبی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ سالی می‌شود که قرار است پروژه تله‌کابین اجرایی شود اما هر بار به دلایل مختلف عملیاتی نشده است اگر قرار است دوباره نیمه راه رها شود این کار شروع نشود بهتر است.

مدیر ارشد استان بیان داشت: علی رغم اینکه یک مؤسسه اعتباری اعلام کرد که حاضر است در این راه شریک شهرداری شود اما شهرداری نظرش بر این بود که خودش کار را انجام می‌دهد و نیازی به شریک ندارد.

وی با تاکید بر اینکه منابع مالی پروژه باید مشخص باشد، گفت: اگر این منابع را مشخص نکنید کار وسط راه می‌ماند، لذا حل مسائل مالی بسیار مهم است و باید حل و فصل شود تا پروژه بلاتکلیف نشود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند اعتبار عمرانی برای این پروژه قرار دهد، افزود: ما حاضریم در راستای تسهیلات بانکی و منابع تا جایی که ممکن است کمک کنیم.

استاندار کرمانشاه در مورد یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با عنوان پروژه ایجاد شهرک و مجتمع‌های مشاغل شهری هم گفت: این پروژه طرح بسیار خوبی است که از آنها حمایت خواهم کرد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به پروژه فیروزه شد و گفت: روند احداث این پروژه بسیار طولانی شده است و باید تعیین تکلیف شود و بانیان کار توضیح دهند که چند سال دیگر این این پروژه به همین صورت باقی بماند.

بازوند اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی برای توسعه اقتصاد کشور و برون رفت از مشکلات است در همه جای دنیا با عناوین مختلف از این راهبرد استفاده می‌شود.

مدیر ارشد استان گفت: اقتصاد مقاومتی جهت تاب آوری اقتصاد در برابر تکانه‌های اقتصادی و بحران‌های ناشی از آن است که توسط رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در ۲۴ اصل ابلاغ شد و ما نیز باید آنها را اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: از ۲۴ اصل اقتصاد مقاومتی اجرای ۱۱ اصل آن برعهده مردم است و زمانی اقتصاد مقاومتی موفق خواهد شد که با کمک رسانه‌ها و صداوسیما به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

بازوند ادامه داد: همانطور که دفاع مقدس را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کردیم در این شرایط اقتصادی نیز باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

کد خبر 4809754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
      0 0
      شهرداری کرمانشاه اگر توانایی اجرای پروژه های بزرگ را دارداولویت خود بر تکمیل پروژه شاخص نظیر قطار شهری . ادامه بزرگراه امام خمینی . انتقال میدان تره بار .و پروژه تاریخی و خاک خورده خیابان مدرس نمایید