۱۸ دی ۱۳۹۸، ۹:۵۳

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

پشتوانه تحقیقاتی بستری برای بهره برداری از دریا مهیا می کند

پشتوانه تحقیقاتی بستری برای بهره برداری از دریا مهیا می کند

بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: پشتوانه تحقیقاتی بستری را برای بهره برداری از دریا مهیا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده شب سه‌شنبه در آئین افتتاح بزرگترین طرح تحقیقاتی و عملیاتی بین‌المللی مطالعات زیرساخت مکران دریای عمان که با حضور مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، متخصصین روسی و آلمانی برگزار شد، اظهار داشت: استان هرمزگان با برخورداری از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از سواحل دریا و با احتساب جزایر دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر ساحل یکی از استان‌هایی خواهد بود که در حوزه دریا نقش‌آفرینی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اقدامات علمی عمیقی در حوزه لرزه نگاری و سونامی در استان صورت نگرفته است. پشتوانه تحقیقات می‌تواند بستری را فراهم کند که بهره‌برداری حداکثر از دریا حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: برای ما مناسب نیست که حداکثر ۱۰ درصد از ظرفیت‌های دریایی را استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: سواحل مکران از نظر اهمیت از خلیج‌فارس و تنگه هرمز مهم‌تر است چراکه ارتباطی که با کشورهای همجوار ایران برقرار می‌کند اهمیت زیادی دارد.

وی اذعان کرد: بنده نگاهم به این پروژه یک پروژه میان رشته‌ای است چراکه در حوزه‌های سونامی و تأثیرات آن در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌شود و امیدوارم ساحل‌نشینان دریا برنامه‌های خود را برمبنای نتایج این طرح تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس مطرح کرد: از روز اولین که طرح این موضوع شد بنده حمایت خود را اعلام کردم و هر کمکی که برای موفقیت این طرح از دستم برآید را انجام خواهم داد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: امیدوارم نتایج این پروژه برای توسعه استان هرمزگان و دانشجویان مفید باشد.

کد خبر 4819820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha