۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳

کارشناس هواشناسی:

آسمان استان بوشهر آخر هفته بارانی می‌شود

آسمان استان بوشهر آخر هفته بارانی می‌شود

بوشهر - کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان بوشهر آخر هفته بارانی می‌شود.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که به سبب تداوم وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی بر روی دریا، خلیج فارس و سواحل استان امروز نیز مواج و متلاطم است.

وی اضافه کرد: از فردا با کاهش سرعت باد، از تلاطم دریا به تدریج کاسته می‌شود و پیش بینی می‌شود طی ظهر سه شنبه تا عصر چهارشنبه دریا نسبتاً آرام باشد.

مساعدی خاطرنشان کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با عبور امواج ضعیف از جو استان ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط استان در اوایل صبح پنج شنبه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین طی عصر چهارشنبه تا صبح پنج شنبه به سبب وزش باد مناطق شمالی خلیج فارس تا حدودی متلاطم می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در طول روز وزش باد، طی ساعاتی از شب و صبح فردا در برخی نقاط همراه با پدیده مه و کاهش دید موقتی خواهد بود.

مساعدی افزود: جهت وزش باد: غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و روی دریا گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، فردا به تدریج ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ و سواحل مرکزی تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر، فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از ساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

کد خبر 4836629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha