۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

مدیرکل هواشناسی:

سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان بوشهر می‌شود

سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان بوشهر می‌شود

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر، از اواخر روز جمعه تا ظهر روز شنبه در برخی نقاط و سواحل استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی اضافه کرد: فردا به تدریج با کاهش سرعت وزش باد روی دریا، ارتفاع موج دریا نیز کاسته و به تدریج آرام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از اواخر روز جمعه تا ظهر روز شنبه با عبور یک موج ناپایدار بارشی از روی استان، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از روز شنبه تا روز سه شنبه آینده به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی سواحل و فراساحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

کاهش دمای هوا

شکوهی‌پور ادامه داد: انتظار می‌رود روز شنبه تا دوشنبه آینده دمای هوا به طور محسوسی کاهش یابد.

وی گفت: طی ساعات آینده جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل و روی دریا غالباً شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و فردا شمال تا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان تا ۲۱۰ سانتیمتر، از فردا در سواحل شمالی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5415302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha