محمود الزهار:

خلع سلاح کردن مقاومت نوعی توهم است

خلع سلاح کردن مقاومت نوعی توهم است

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنش حماس در واکنش به اعلام معامله قرن از سوی واشنگتن اظهار داشت که خلع سلاح کردن مقاومت نوعی توهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اعلام «معامله قرن» تأکید کرد که دشمن صهیونیستی بارها تلاش کرده است که مقاومت را خلع سلاح کند.

وی در ادامه گفت: علیرغم تلاش‌های رژیم صهیونیستی، ولی این اتفاق رخ نداده و این سلاح همچنان مانند استخوانی در گلوی صهیونیستها است.

الزهار با بیان اینکه «خلع سلاح کردن مقاومت، نوعی توهم است»، تصریح کرد: خلع سلاح جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فقط در یک صورت است و آن اینکه اسرائیل اشغالگر و آمریکا تمامی مردم فلسطین را که در کره زمین یا شکم‌های مادرانشان هستند، بُکشند.

شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح مورد نظرشان درباره فلسطین موسوم به طرح «معامله قرن» رونمایی کردند.

با این حال این طرح شباهتی به طرح‌های قبلی سازش که از سوی سازمان ملل و برخی کشورها پیشنهاد شده بود ندارد. در واقع این طرح، طرح دو دولتی سازمان ملل را زیر سوال می‌برد و مرزهای ۱۹۶۷ را عملاً نادیده می‌گیرد. از سوی دیگر این طرح، طرح سازش عربی موسوم به طرح ملک عبدالله را نیز به کنار نهاده و توافقاتی چون اسلو را نیز زیر پا می‌گذارد.

کد خبر 4839386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha