۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

بندرعباس - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت پیرو صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان به آگاهی می‌رساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی می‌باشد.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی نیز خبرداد و اظهار کرد: بر اثر این سامانه از پیش از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۳ تا اواخر وقت شنبه ۱۴۰۳/۳/۵ شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد: از روز پنج شنبه تا شنبه وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر (۶پ ا) با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه، خلیج فارس تنگه هرمز و خلیج فارس خواهد بود گفت: از روز پنج شنبه تا شنبه نیز وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبتاً شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه‌ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر نزدیک (۶پ ا) وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار نسبتاً شدید باران، اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی، استان تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

کد خبر 6114808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha