۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

پروژه پردیس تئاتر کرج ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پروژه پردیس تئاتر کرج ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: ساخت پروژه پردیس تئاتر کرج ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم ظهر یکشنبه در نشست خبری از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نشاط و امید که قرار است از تاریخ دوازدهم تا هجدهم اسفندماه برگزار شود خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف افزایش ترویج فرهنگ نشاط و امید در میان مردم و افزایش وحدت میان اقوام ساکن در البرز که برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مواردی از جمله نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی؛ اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی گفت: این موارد از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه با بیان اینکه برگزاری دو رویداد مهم فرهنگی در سال آینده نیز ازجمله برنامه‌های تدوین شده است، افزود: فراخوان دومین کنگره شعر ملی و داستان ایران من، نیز از ۱۵ بهمن امسال منتشر می‌شود، در این خصوص علاقه مندان به شرکت در این کنگره فرصت دارند تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده آثار خود را در بخش‌هایی از جمله داستان کوتاه؛ سردار مقاومت؛ اشعار نیمایی و دیگر موارد را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه زمان اختتامیه این جشنواره چهاردهم تیرماه سال آتی برگزار خواهد بود، گفت: قرار است برگزاری جشنواره رسانه و مطبوعات را نیز داشته باشیم در این خصوص مقدمات برگزاری آن با همکاری خانه مطبوعات در حال انجام است، به زودی نیز فراخوان آن اعلام خواهد شد.

مقدم در بخش دیگری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت پروژه پردیس تئاتر کرج عنوان کرد: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله نداشتن پارکینگ و مشکلات کمیسیون ماده صد در تکمیل این پروژه پیشرفت کندی را شاهد بودهایم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که تخصیص مابقی اعتبارات مورد نیاز به تکمیل پروژه پردیس تئاتر کرج با سرعت بیشتری انجام شود و افزود: شهرداری کرج نیز به دنبال ساخت تئاتر شهری در پشت پارک تاجیکستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه شهر کرج جمعیتی حدود دو میلیون نفری دارد، ساخت این مجموعه تئاتر توسط شهرداری کرج به ارتقای زیرساخت‌های فرهنگ و هنر استان کمک خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت سینماهای ناتمام استان البرز بیان کرد: ساخت یک سینما که مربوط به بخش خصوصی است به خاطر برخی مشکلات نیمه تمام باقی مانده است و سرمایه گذار آن پروژه نیز علاقه چندانی به تکمیل آن ندارد.

مقدم در پایان افزود: ساخت سینما وظیفه ارشاد نیست و تنها تجهیز آن به عهده این نهاد است.

کد خبر 4842307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha