۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۵۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

علت واژگونی برخی اتوبوسهای مسافربری حمل بار تجاری است

علت واژگونی برخی اتوبوسهای مسافربری حمل بار تجاری است

اصفهان-مدیرکل راهداری استان اصفهان گفت: علت واژگونی برخی اتوبوسهای مسافربری حمل بار تجاری است، اگر اتوبوسی بیش از مقدار بار مجاز حمل کند، منجر به تغییر مرکز ثقل آن و واژگونی اتوبوس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خضری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۷۸ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و ۴۵ پروژه هم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در این ایام کلنگ زنی می شود.

وی افزود: در راستای محرومیت زدایی علاوه بر ۶۰ کیلومتر راه های روستایی در ابتدای سال توسعه ۵۰ کیلومتر راه دیگر در جهت نیل به گام دوم انقلاب و خدمت رسانی به مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به سهم دوازده هزار کیلومتری راه های استان اعم از آزادراه، بزرگراه، شریانی اصلی و فرعی و راه های روستایی تصریح کرد: استان اصفهان با ۴۱۵ کیلومتر آزادراه در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و پنج هزار کیلومتر هم راه های روستایی است که با توجه به اینکه این استان در مرکز شاه راه کشور واقع شده از تردد بالایی برخوردار است.

آمار ۲۷۱ میلیون تردد در ۱۰ ماهه گذشته در استان اصفهان

وی اشاره ای به آمار ۲۷۱ میلیون تردد در ده ماهه گذشته در استان اصفهان داشت و گفت: میزان تردد در استان اصفهان با رشد ۷ درصدی همراه بوده است که با توجه به اینکه استان اصفهان درچهارراه مواصلاتی کشور است و این حجم تردد نیازمند خدمات ویژه ای است که جز وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

خضری با بیان اینکه امسال حدود ۱۰۰ کیلومتر خط کشی جدید در جهت ارتقا ایمنی انجام شده اظهار داشت: ۲۰ کیلومتر روشنایی، ۴۰ کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و با مشخص کردن ۵۰ نقطه آشکارسازی جهت افزایش ایمنی سازی و کاهش تصادفات جاده ای اقدام شده است.

وی افزود: در سال جاری ۲۸۰ کیلومتر لکه گیری و آسفالت گرم در راه های استان اصفهان انجام شده است و ۴۳۸ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی به روکش آسفالت حفاظتی مجهز شدند.

۴۲۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان شانه سازی شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و با کاهش ۴۰ درصد اعتبارات استانی نمی توان انتظارات ویژه ای داشت، تصریح کرد: ۴۲۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان شانه سازی شده است که در کاهش تلفات جاده ای موثر است و بیش از ۷۰ درصد از طرح ملی «ابرار» در استان اصفهان با پیشرفت همراه بوده است.

وی افزود: استان اصفهان با ۵۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در کشور جایگاه نخست را دارد و سعی شده با نظارت ویژه ای در سفرهای نوروزی خدمات ویژه ای ارائه کنیم و وجود این مجتمع ها می تواند در کاهش تصادفات جاده ای موثر باشد.

خضری با اشاره به دسترسی های غیرمجاز به محورها گفت: با هماهنگی دادستان استان و شهرستان ها مقرر شد دسترسی های غیرمجاز انسداد یابد که امیدواریم اجرایی شود و هرچه دسترسی به محورها کاهش یابد منجر به کاهش تصادفات می شود.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی دستفروش ها در حاشیه جاده ها جمع آوری می شوند، گفت: با ایجاد ایستگاه های امنیت-سلامت در سال گذشته محور اصفهان کاشان و کاشان-قم را جز محور ایمن قرار گرفت که در پایان سفرهای نوروزی با کاهش تلفات فوتی همراه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایستگاه های امنیت-سلامت منجر به کاهش تصادفات می شود، ابراز داشت: با همکاری تمام دستگاه های ذی ربط سعی داریم دو محور طریق الرضا و محور قدیم جاده اصفهان- تهران در نوروز ۹۹ به محورهای ایمن تبدیل شود تا به کاهش تصادفات جاده ای منجر شود.

افزایش نصب دوربین ثبت تخلفات از ۱۰۵ به ۱۴۰ دوربین

وی افزود: با افزایش نصب دوربین ثبت تخلفات از ۱۰۵ به ۱۴۰ دوربین و فعال کردن سیستم های ثبت تخلف در عین حرکت، برای جلوگیری از سرعت غیرمجاز تلاش می کنیم.

خضری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۱ هزار تخلفات ارسالی به پلیس بوده که امسال به ۶۰۰ هزار ثبت تخلف افزایش یافته است، اظهار داشت: ۷۰ درصد علت تصادفات جاده ای عامل انسانی است و لازم است مسافران هرگونه گزارشی اعم از خواب آلودگی راننده و سایر تخلفات را به سامانه ۱۴۱ و ۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند.

وی با اعلام اینکه مقرر شده پلیس راه از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح ناوگان را متوقف کند، ابراز داشت: تشدید نظارت در پایانه های مسافربری و غربالگری سلامت رانندگان از اقدام های مشارکتی این اداره با پلیس راه جهت کاهش تخلفات و تصادفات بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: در ده ماهه سال گذشته ۳۱۷ فقره تصادف به وقوع پیوسته که در ده ماهه ابتدای امسال با ۲۹۲ فقره تصادف با کاهش ۸ درصدی مواجه بودیم. این در حالی است که در سال گذشته ۳۷۴ نفر در تصادفات فوت شدند که امسال به ۳۶۴ نفر فوتی و با کاهش ۳ درصدی همراه بوده است که خبر از شدت تصادفات می دهد.

علت واژگونی اتوبوسهای مسافربری می تواند حمل بار تجاری باشد

وی با اعلام اینکه یکی از مهمترین مسائل موجود، حمل بار تجاری توسط اتوبوس های مسافربری است، گفت: هر اتوبوس مجاز به حمل هزار و ۶۰۰ کیلو بار است که اگر بیش از این مقدار شود مرکز ثقل اتوبوس تغییر می کند و منجر به واژگونی و تصادفات می شود.

خضری با ابراز گله مندی از این موضوع که علت واژگونی اتوبوس های مسافربری می تواند حمل بار تجاری باشد، اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان دستگاه متولی معتقد است حمل بار تجاری برای ناوگان مسافربری خطرآفرین است. متاسفانه در یک ماهه اخیر بیش از سه تن بار تجاری در اتوبوس ها حمل شده که بر اساس ابلاغ فرماندهی پلیس راه کل کشور، پلیس راه موظف است اتوبوس را متوقف کرده و بار تجاری تخلیه و توقیف شود و سپس اتوبوس به مسیر خود ادامه دهد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در حاشیه ترمینال کاوه دفاتری با اتحادیه حمل بار تجاری توسط اتوبوس و تخلیه بار شکل گرفته است، گفت: این در حالی است که این بار به عنوان «خرده بار» باید توسط کامیون ها حمل شود که با مکاتبات صورت گرفته به سیستم های نظارتی و دادستانی پی گیر این موضوع هستیم و در مقاطعی هم ده دفتر پلمپ شد اما مجدداً فعال شدند این در حالی است که این عمل غیرانسانی است و پای جان آدم ها درمیان است و ما مصرانه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

کد خبر 4847622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha