۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۵۳

استاندار همدان:

سال آینده سند ارتقا جایگاه زنان استان همدان تدوین می‌شود

سال آینده سند ارتقا جایگاه زنان استان همدان تدوین می‌شود

همدان - استاندار همدان از تدوین سند ارتقا جایگاه زنان استان همدان در سال آینده خبر داد و گفت: بانوان استان همدان باید مطالبه‌گر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی عصر یکشنبه در جلسه تجلیل از بانوان شاغل در استان همدان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا (س) دخت نبی مکرم اسلام (ص) یک شخصیت منحصر به فرد بود، گفت: ما به عنوان دولت که ضامن اجرای قانون اساسی هستیم و از جایگاه زنان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه زنان در تاریخ نقش بسیار بزرگ و والایی داشته و حضورشان در ادوار مختلف توانسته مسیر تاریخ را تغییر دهد، گفت: عزت، کرامت و همه فضائل انسانی در وجود زنان عفیفه ما است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه زنان در جریان شکل گیری و پیروزی انقلاب و پس از آن چنان خوش درخشیدند که آوازه بین‌المللی داشته‌اند و با نقش بارز و غیر قابل انکار خود الگویی برای بانوان بوده‌اند، گفت: در استان همدان سرکار خانم دباغ از جمله الگوهای زنان استان است که در جایگاه یک بانوی فاضله و فردی انقلابی و در قالب یک چریک و سفیر در مقاطع قبل و بعد از انقلاب نقش آفرینی کرده است.

سال ۹۹ در استان همدان سال ارتقا جایگاه بانوان خواهد بود

استاندار همدان با بیان اینکه سال ۹۹ در استان همدان سال ارتقا جایگاه بانوان خواهد بود، گفت: سند ارتقا جایگاه زنان باید تدوین شود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه بانوان استان همدان باید مطالبه‌گر باشند، افزود: اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی از جمله برنامه‌های شاخص دولت برای حوزه بانوان است.

وی مهمترین سرمایه برای هر کشور و نظام را سرمایه نیروی انسانی دانست و گفت: بسیاری از جوانان و نخبه‌های علمی و مدرسین برجسته و کامل و بارز از بین بانوان هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه زنان و جوانان باید در جامعه نقش آفرینی کنند چراکه اگر از اندیشه بانوان استفاده نشود ۵۰ درصد از سرمایه انسانی زایل شده و آن جامعه روی توفیق پیشرفت و جهش را به خود نخواهد دید، گفت: بانوان باید بسته به سلایق و توانایی‌ها و فرصت و مسیری که در آن هستند نقش‌های خوبی را ایفا کنند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه زنانی که در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و اجتماعی حضور دارند در زندگی شخصی آنها نیز این فعالیت مؤثر است، گفت: باید با رعایت حدود قانونی و شرعی برنامه‌های با نشاطی برای بانوان برنامه ریزی و نشاط به خانواده‌ها تزریق شود.

شرط ماندن مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسئولیت این است که برنامه حضور و نقش‌آفرینی بانوان را عملیاتی کنند وی با تاکید بر اینکه شرط ماندن مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسئولیت این است که برنامه حضور و نقش‌آفرینی بانوان را عملیاتی کنند، گفت: باید سال آینده سند ارتقا جایگاه زنان تدوین و در آن وظایف هر ارگان به تفکیک بیان شود.

شاهرخی به انتخابات اسفندماه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی یک اصل و فرصتی است که مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را تعیین کنند، گفت: با حضور پرشور و دعوت همه به شرکت در انتخابات امید دشمنان به یاس تبدیل خواهد شد.

استاندار همدان تاکید کرد: افزایش مشارکت مردم موجب تقویت ملی ما در برابر بیگانگان خواهد شد.

کد خبر 4854566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha