۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۵

استاندار گلستان:

۴۶میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به بخش گردشگری درنظرگرفته شد

۴۶میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به بخش گردشگری درنظرگرفته شد

گرگان- استاندار گلستان گفت: نامه ای جهت ارائه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و ۴۶ میلیارد تومان در بخش گردشگری به دست ما رسیده که البته هنوز به بانک ها ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق شناس در سی و سومین جلسه قرارگاه ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اظهارکرد: بیش از ۷۶ درصد از هفت هزار و ۷۰۷ واحد سیل زده به مرحله سقف رسیده است و تلاش می کنیم با همکاری تمام دستگاه های اجرایی مرتبط جریان خدمت رسانی را تسریع کنیم.

وی افزود: کمتر از ۱۰۰ واحد مسکونی به دلایل مختلف تاکنون پی کنی نشده که فرمانداران مکلف شدند ظرف مدت ۱۰ روز مشکلات آنها را مرتفع کنند و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حق شناس ادامه داد: تاکنون قریب به هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره به مردم و کشاورزان سیلزده پرداخت شده است.

استاندار گلستان یادآور شد: ۹۹.۵ درصد قسط اول خسارات بلاعوض بخش کشاورزی با ۱۰۸ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است و به محض ابلاغ اعتبار، روند پرداخت قسط دوم هم آغاز خواهد شد.

حق شناس با اشاره به ارایه تسهیلات در دیگر بخش ها، خاطر نشان کرد: نامه ای جهت ارایه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و ۴۶ میلیارد تومان در بخش گردشگری به دست ما رسیده که البته هنوز به بانک ها ابلاغ نشده و به محض این ابلاغ امکان پرداخت این تسهیلات در بخش های صنعت و گردشگری هم وجود دارد.

لازم به ذکر است در این جلسات مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران به ارایه گزارش اقدامات و بیان کمبودها در حوزه فعالیت های خود پرداختند.

کد خبر 4856402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha