۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳

اعلام برنامه‌ها و روزشمار هفته گرامیداشت تربیت اسلامی

اعلام برنامه‌ها و روزشمار هفته گرامیداشت تربیت اسلامی

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ها و جدول روزشمار گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود شکوهی در مورد برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی برای بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی گفت: همه‌ساله هشتم الی چهاردهم اسفندماه به‌عنوان هفته تربیت اسلامی نام‌گذاری شده است و روز هشتم اسفندماه نیز به‌صورت مشخص به نام روز امور تربیتی است.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نظام تعلیم و تربیت مانند بسیاری از ارکان جامعه موردبازنگری و تحول اساسی قرار گرفت با توجه به حساسیتی که در حوزه آموزش‌وپرورش وجود داشت و رسالت سنگین تربیت میلیون‌ها کودک و نوجوان و اهداف و همچنین لزوم پیشبرد آرمان‌های انقلاب و تعلیمات اسلام و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) نهاد امور تربیتی با مأموریت جدید در آموزش‌وپرورش شکل گرفت.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: ما در این حوزه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و چرخش‌های تحول‌آفرینی که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر آن تأکید شده و واقعاً در آموزش‌وپرورش اثربخش است را مدنظر قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم زمینه‌های لازم برای ترسیم، ترمیم و ضرورت جایگاه تربیت اسلامی و امور تربیتی را فراهم کنیم.

وی گفت: هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش‌وپرورش به‌صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند و به دنبال این هستیم که توجه همه حوزه‌های تصمیم‌گیر را به این امر معطوف کنیم.

شکوهی به سایر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: معرفی و ترویج شیوه‌های نوین مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی در مدارس، معرفی جایگاه و خدمات امور تربیتی در جامعه و همچنین پژوهش‌هایی که با همکاری بخش‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش آن‌ها را دنبال می‌کنیم از برنامه‌ها و اهداف ما است که امیدواریم در این هفته محقق شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور ستادی در وزارتخانه و ستادی مجزا در استان‌ها با مسئولیت مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، معاون پرورشی و رئیس اداره امور تربیتی برای برنامه‌ریزی تشکیل شده است که موضوع ابتدا در شورای آموزش‌وپرورش استان مطرح می‌شود و سپس اجرا خواهد شد همچنین روزشماری نیز به شرح زیر آماده و به استان‌ها ارسال شده است.

کد خبر 4862795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha