۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰

در سال جاری؛

۱۷ هزار تن میگو در سطح استان بوشهر تولید شده است

۱۷ هزار تن میگو در سطح استان بوشهر تولید شده است

دشتی-رئیس نظام دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بر کشتار ۱۷ هزار دام سبک و سنگین در سطح استان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار تن میگو در سطح استان تولید شده است.

دکتر عبدالمجید کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد اعضای نظام دامپزشکی استان بوشهر حدود ۳۶۸ نفر است که بیش از ۱۵۰ نفر از آنها دکتر دامپزشک عمومی و متخصص هستند و مابقی اعضا هم در رده‌های فوق لیسانس، لیسانس و کاردانی دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند.

وی به صدور پروانه‌های دامداری‌ها، مرغداری‌ها و آبزیان در سطح استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۰۶ فقره پروانه بهره برداری اعم از دامداری، مرغداری، پرورش میگو و پرورش ماهی در استان بوشهر صادر شده است.

کوثری بیان کرد: همچنین سازمان نظام دامپزشکی در زمینه ماده دو قانون افزایش بهره وری در بحث داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی در سال جاری ۱۸ فقره از این پروانه‌ها را برای همکاران صادر کردیم.

وی اضافه کرد: امسال در زمینه آبزیان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ فقره مجوز بهداشتی برای میگو در استان صادر شده که با بیش از ۱۷ هزار تن محصول همراه بوده که تحت نظارت این دوستان تولید شده است.

کوثری بیان کرد: در استان بوشهر ۱۰ سایت پرورش میگو و ۱۴ تا مرکز تکثیر میگو و تعداد نسبتاً زیادی هم شرکت‌های فرآوری آبزیان داریم.

وی با بیان اینکه نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان نیز انجام می‌شود، ادامه داد: امسال شش نیم میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار شده و در زمینه دام سبک نیز بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ رأس کشتار و دام سنگین نیز هم بیش از دو هزار و ۲۰۰ کشتار انجام شده است.

کوثری تصریح کرد: امسال در بحث آموزش هم علاوه بر آموزش‌های چهره به چهره دوتا دوره آموزشی برای مسئولین فنی بهداشت برگزار کردیم که امیدواریم تا قبل از انتهای سال هم یک دوره برگزار شود.

کد خبر 4866850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha