۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری اصفهان خبر داد:

کاهش میزان تصادفات استان اصفهان در یک ماه گذشته

کاهش میزان تصادفات استان اصفهان در یک ماه گذشته

اصفهان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با شیوع بیماری کرونا و کاهش سفر و تردد در جاده ها از آمار تلفات ناشی از تصادفات در استان اصفهان کاسته شد.

علیرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور ۷۵ هزار و ۵۱۲ بارنامه از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه اظهار داشت: اگرچه صدور این بارنامه ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نکرده است اما برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ سالن های اعلام بار تعطیل شد و این اقدام در فضای باز انجام گردید.

وی افزود: اقدام هایی متناسب با رعایت پرتوکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برای کالا و ضدعفونی کردن پایانه ها و ارائه ماسک و اقلام بهداشتی برای کارکنان شرکت های حمل و نقل انجام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به حمل کالاهای اساسی، نهاده ها و مایحتاج عمومی تصریح کرد: حمل بار با رعایت پرتوکل های بهداشتی انجام شد.

کاهش جابجایی مسافر از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه

وی اشاره ای هم به ناوگان مسافربری در این بازه زمانی داشت و گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه، جابجایی مسافر به شدت کاهش یافت و در برخی از مسیرها هیچ گونه سفری انجام نشد؛ برخی از مسیرها با ۷۵ درصد کاهش سفر و ۸۲ درصد جابه جایی مسافران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافت.

جعفری با اشاره به ضدعفونی پایانه های مسافربری توسط شهرداری اصفهان عنوان داشت: علی رغم سفرهای محدود شرکت های مسافربری، از روز چهارشنبه فروش بلیت مسافران با غربالگری و تب سنجی همراه خواهد شد. حفظ «فاصله گذاری فیزیکی» در اتوبوسها رعایت می شود و پذیرایی مسافر با پک های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا صنف کالا و مسافر در ایام نوروز برای حفظ سلامت شهروندان از نظر اقتصادی متضرر شدند که جای تشکر دارد.

کاهش تصادفات و تلفات جاده ای

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در این بازه زمانی هم اشاره ای داشت و گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، در مجموع با ۷۳ درصد کاهش تلفات در تصادفات جاده ای همراه بود که می توان به آمار ۶۳ درصد کاهش فوتی، ۶۷ درصد کاهش جرحی، ۸۵ درصد کاهش تصادفات خسارتی اشاره کرد.

کد خبر 4894971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha