۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۵۶

مسئول یمنی در گفتگو با مهر:

دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان

دلیل اهمیت استراتژیک استان الجوف برای متجاوزان

یک مسئول یمنی تاکید کرد که استان الجوف برای ائتلاف متجاوز سعودی اهمیت استراتژیک دارد و عربستان و امارات جنگ بیولوژیک علیه ملت یمن به راه انداخته اند.

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: با وجود آنکه بسیاری از شخصیت‌ها وابسته به مقاومت یمن مخالفت خود را با آتش بس ادعایی عربستان اعلام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد ریاض نیز از ابتدا به این آتش‌بس دو هفته‌ای ادعایی خود پایبند نبوده و همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهد.

سعودی‌ها با استفاده از بازوی‌های رسانه‌ای خود تلاش می‌کنند تا مسئولیت را متوجه نیروهای مقاومت کرده و آنها را ناقض آتش‌بس معرفی کنند.

در این میان بحث اقدامات عربستان سعودی و امارات برای گسترش ویروس کرونا در یمن و در مناطق تحت کنترل نیروهای مقاومت همچنان مطرح است.

«عبدالوهاب الخیل» مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش یمن در گفتگو با مهر تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی از همان ابتدا نیز به آتش بس خود و هیچ یک از آتش‌بس های اعلام شده از آغاز تجاوز تاکنون پایبند نبوده است. ما با توجه به تجربه‌های گذشته خود مطمئناً می‌دانیم که اعلام آتش‌بس مساوی با افزایش عملیات نظامی عناصر ائتلاف سعودی در جبهه‌های مختلف است. این اقدام همزمان با پوشش رسانه‌ای دروغین از سوی آنها و متهم کردن نیروهای مقاومت به عدم پایبندی به آتش‌بس صورت می‌گیرد تا آمریکا و کشورهای استکبار جهانی بیانیه علیه نیروهای یمنی در شورای امنیت صادر کنند.

وی در ادامه افزود: در خصوص آتش‌بس اخیر نیز این مسئله اتفاق افتاد. متجاوزان پیشروی‌های نظامی در تعدادی از جبهه‌های داخلی و جبهه‌های مرزی انجام دادند و این اقدامات همزمان شد با پوشش هوایی و افزایش حملات هوای طی سه روز گذشته اما با کمک خداوند تمام این تلاش‌ها تاکنون ناکام مانده است.

الخیل در خصوص اهمیت استراتژیک استان الجوف برای رژیم سعودی تاکید کرد، ما معتقدیم که آتش بس اخیر تنها یک تلاش شکست خورده برای تقویت قدرت متجاوزان با هدف بازپس گرفتن مناطق آزاد شده در این کشور در نهم، مأرب و استان الجوف است. عملیات اخیر نیروهای مقاومت در این مناطق باعث شده تا ضربه محکمی به متجاوزان و مزدوران آنها وارد آید. استان الجوف از اهمیت استراتژیک بسیار زیادی برخوردار است چرا که این استان دارای ذخایر نفتی بوده و رژیم سعودی چشم طمع به آن دارد.

این فعال یمنی در خصوص بهانه‌های بشردوستانه عربستان تاکید کرد، برخی افراد ساده دل در ابتدای تجاوز عربستان به یمن این بهانه‌ها را باور می‌کردند اما عربستان سعودی که دست‌هایش به خون یمنی‌ها آغشته شده و در ششمین سال تجاوز وحشیانه آنها به یمن و همچنین علیه زنان و کودکان یمنی به سر می بریم می‌بینیم که متجاوزان بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و مدارس را هدف بمباران خود قرار می‌دهند و نمی‌گذارند بیماران برای معالجه از کشور خارج شده و بنادر این کشور را محاصره کرده اند دیگر کسی این بهانه‌ها را باور نمی‌کند.

وی در ادامه افزود، بر اساس قوانین بین المللی و پروتکل‌های حقوق بشر این اقدامات جزو نسل کشی و جنایات جنگی به شمار می‌رود. اگر کسی خواهان اجرای طرح بشردوستانه در یمن است باید به دنبال توقف کامل جنگ در این کشور باشد همانطور که محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن این طرح را ارائه داد.

الخیل در خصوص اقدامات عربستان و امارات برای گسترش ویروس کرونا در یمن تاکید کرد، عربستان و امارات همواره به دنبال گسترش ویروس کرونا به ویژه در مناطقی که تحت اشغال آنها نیست تلاش می‌کنند و این مسئله در چارچوب جنگ بیولوژیک علیه ملت یمن می گنجد. سعودی‌ها این کار را به دلیل شکست‌های نظامی خود طی ۵ سال گذشته انجام می‌دهند.

کد خبر 4900384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      عربستان دارای منابع عظیم نفتی است و نیازی به نفت استان الجوف یمن ندارد،پشت پرده انگلیس و آمریکا و سایر متجاوزین هستند که به منابع نفتی یمن دل بسته اند!