۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸

طهرانچی خبر داد؛ 

راه اندازی نخستین دانشگاه فناور در پارک پردیس

راه اندازی نخستین دانشگاه فناور در پارک پردیس

رئیس دانشگاه آزاد از راه اندازی نخستین دانشگاه فناور در پارک پردیس خبر داد و گفت: با این اقدام دانشگاه آزاد به خانواده اکوسیستم نوآوری پردیس می پیوندد. 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی طهرانچی در آئین افتتاح سرای نوآوری و شتابدار توسعه صنایع منطقه‌ای (برج دکتر قریب) ضمن تبریک روز معلم، گفت: امروز اگر قرار است نسل دانشگاه عوض شود و از وضعیت آموزشی به دانشگاه کارآفرین و حل مساله تبدیل شود، معلمان دیگر فقط سرکلاس ها نیستند و امروز نوع جدیدی از فضای آموزش افتتاح شد؛ حرکتی که نوید بخش این است که دانشگاه سیر تحول را طی می‌کند.

وی افزود: مجموعه واحدهای دانشگاه آزاد در مرکز شهر پراکنده بود و با خرید مجتمع سوهانک فضایی فراهم شد که دانشگاه آزاد تهران مرکز، تهران جنوب و تهران غرب متمرکز در پردیس شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: با خالی شدن این واحدها فضایی برای نوع جدیدی از آموزش در دانشگاه آزاد فراهم شد. ما چیزی حدود ۵۰ هزار دانشجو فقط از خیابان شریعتی تا میدان انقلاب داشتیم و همه آن‌ها در یک فضا (مجتمع سوهانک) متمرکز شد.

وی افزود: بحث ما تغییر ریل دانشگاه و تحول در دانشگاه بود یعنی تحولی که منجر به ایجاد دانشگاهی کارآفرین شود. برای اینکه این تحول رخ دهد، فقط به تهران نگاه نمی‌کنیم بلکه کل ایران را می‌بینیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه اکوسیستم‌های نوآوری را در ۲۰ میلیون فضای دانشگاه آزاد در خدمت جوانان این کشور قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: بنا داریم در تک تک شهرها پروژه‌های نوآوری را جلو ببریم و شتاب دهنده‌های توسعه منطقه‌ای را ایجاد کنیم.

طهرانچی از راه اندازی نخستین دانشگاه فناور در دل پارک پردیس خبر داد و گفت: امروز با نقشه راهی که عزیزان ما در منطقه نوآوری پردیس فراهم کرده اند، دانشگاه آزاد به خانواده اکوسیستم نوآوری پردیس می‌پیوندد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: مگر می‌شود منطقه نوآوری داشت و در دلش دانشگاه نداشت؛ همه ظرفیت دانشگاه از نقطه شبکه پردیس به پارک پردیس وصل می‌شود. یعنی یک واحد در دل پردیس با پشتوانه ۲۴ هزار هیأت علمی و یک میلیون دانشجو ایجاد می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد بنا دارد از این به بعد شاخص «کارآمادگی» را برای دانشجویان دانشگاه آزاد در نظر بگیرد؛ یعنی می‌خواهیم بسنجیم دانشجو در زمان فارغ التحصیلی چقدر کار آماده است؟

کد خبر 4914877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha