۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۵۰

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد؛

اختصاص تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب دیده از کرونا

اختصاص تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب دیده از کرونا

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از اختصاص تسهیلات به شرکت‌های فناور استان که کسب و کار آنها از کرونا آسیب دیده، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا واعظی عصر سه شنبه در پنجمین جلسه کمیته علم و فناوری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از فعالیت ۸۰۰ شرکت فناور در استان خبر داد و گفت: از این تعداد شرکت، تعداد ۱۵۸ شرکت مجوز دانش بنیان دارند که تعدادی از آنها در عرصه مقابله با کرونا فعالیت‌های مطلوبی در سطح کشور و استان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به جلسه اخیر رئیس جمهور با رؤسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری افزود: پیرو این جلسه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت علوم وارد مذاکراتی شده‌اند تا بخشی از اعتبارات یک میلیارد یورویی اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا به مراکز دانشگاهی و فناوری و شرکت‌های فناوری که در زمینه مقابله با کرونا فعالیت دارند، اختصاص یابد.

واعظی همچنین از اختصاص تسهیلات به شرکت‌های فناور استان که کسب و کار آنها از کرونا آسیب دیده، خبر داد و گفت: این تسهیلات از طریق پارک علم و فناوری و با عاملیت مالی صندوق پژوهش و فناوری ارس پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سقف این تسهیلات برای هر شرکت چهار میلیارد ریال با بهره ٩ درصد و دوره تنفس شش ماهه است که از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته است.

در ادامه نشست تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه‌های استان ضمن ارائه گزارش اجمالی از اختراع یا طرح مرتبط در مقابله کرونا و مزایای آن، درخواست‌های خود در زمینه اخذ تسهیلات مالی و یا اخذ مجوزهای قانونی تجاری سازی را به اطلاع اعضای کمیته رساندند و مقرر شد کمیته، درخواست‌های شرکت‌ها را جهت تسریع در امور به مراجع قانونی ذیصلاح ارجاع دهد.

کد خبر 4924211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha