۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰

هم‌زمان با سومین شب قدر؛

نوای الهی العفو در آسمان آذربایجان‌غربی طنین انداز شد

نوای الهی العفو در آسمان آذربایجان‌غربی طنین انداز شد

ارومیه – هم‌زمان با سومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر نوای الهی العفو و بِکَ یا الله در آسمان شهرهای آذربایجان‌غربی طنین‌انداز شد.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: مردم آذربایجان‌غربی هم‌زمان با سراسر کشور در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی قدر با حضور در مساجد و مصلاها نوای الغوث سر داده و با راز و نیاز به درگاه خداوند متعال خواهان بخشش گناهان و نزول رحمت گسترده الهی شدند.

مردم این استان در این شب با حضور در مساجد و مصلاهایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری مراسم احیا کرده بودند، با تلاوت دعاهایی همچون جوشن کبیر، مکارم الاخلاق و جوشن صغیر به راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

در این مراسم معنوی مردم آذربایجان‌غربی به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ضمن رعایت فاصله مناسب از دیگر افراد حاضر، از مهر و سجاده اختصاصی در این مراسم استفاده کردند.

در آغاز ورود مردم به مساجد و مصلاها، اقدامات پیشگیرانه با رعایت نکات بهداشتی کامل انجام شد تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و برخی از هیأت‌های مذهبی نیز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اقدام به برگزاری آئین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان کردند.

بسیاری از مردم نیز با برگزاری مراسم شب احیای بیست و سوم ماه مبارک رمضان در منازل خود و بر سر قرآن گذاشتن برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) دعا کردند و عاقبت به‌خیری، صحت و سلامتی و نابودی ویروس کرونا را از خدای منان مسالت کردند.

بشر با اعمال خود سبب افزایش معاصی شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه شنبه شب در جمع شب زنده‌داران و عزاداران در مصلی امام خمینی و در سومین شب از شب‌های قدر ضمن تسلیت این ایام، گفت: بشر امروزه با کارها و اعمال خود موجب افزایش معاصی شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی با بیان اینکه بر اساس روایات و احادیث احتمال شب قدر بودن امشب بیشتر است و از خداوند متعال می‌خواهیم امشب رحمت خود را بر بندگان خود نازل کند، ادامه داد: انسان اگر توبه کند و در توبه خود ثابت قدم باشد، خداوند قطعاً گناهان او را می‌بخشد.

وی افزود: سه گناه شرک، قتل نفس و زنا که جز گناهان کبیره بوده و خداوند در قرآن به آن وعده عذاب بسیار سنگین داده، با توبه، ایمان به خدا و عمل صالح به حسنه تبدیل می‌شود ولی باید شرایط توبه به‌طور کامل انجام شود.

قریشی با اشاره به شعور و درک هستی، افزود: همه هستی با دستور خداوند، خود را با اعمال انسان‌ها مطابقت می‌دهند و انسان هرگونه که عمل کند همان جواب را از هستی دریافت خواهد کرد و بر اساس همین آیات و روایات هر مصیبت و یا هر خوشی که به انسان‌ها می‌رسد به اعمال و کارهای آن‌ها برمی‌گردد.

امام جمعه ارومیه گفت: اگر از زاویه‌ای متفاوت به‌دلیل پیدایش این ویروس نگاه کنیم، به این دلیل است که بشر امروزه با کارها و اعمال خود موجب افزایش معاصی شده و همه این بلایا و مصیبت‌ها هم برای این است که انسان کمی متذکر شده و کمی هم به سوی آفریننده خود استغاثه کند.

کد خبر 4927289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha