۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۶

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان خبر داد:

برگزاری نماز عید فطر در مساجد استان خوزستان/ نکات بهداشتی حفظ شود

برگزاری نماز عید فطر در مساجد استان خوزستان/ نکات بهداشتی حفظ شود

اهواز- سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: مساجد خوزستان با حفظ نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می توانند نماز عید فطر را برگزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احسان فرد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص نماز عید فطر و برنامه‌هایی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در روز عید فطر خواهد داشت، اظهار کرد: برگزاری و برپایی نماز عید فطر اساساً در حوزه وظایف ستادهای نماز جمعه شهرستان‌ها است و اداره کل تبلیغات اسلامی راجع به آن برنامه و محوری که در هر شهرستان به رسم هر سال در محل مصلاهای شهرستان‌ها برگزار می‌شود نه تصمیمی می‌تواند بگیرد و نه ورودی به این مسئله داشته باشد.

وی افزود: اما برخی از مساجد سالانه اقدام به برگزاری نماز عید فطر می‌کنند از این جهت مشکلی وجود ندارد و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور اعلام کرده است مساجد با توجه به اینکه از پراکندگی لازم در سطح شهرستان‌ها و در استان برخوردار هستند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مانعی برای اقامه نماز جماعت ندارند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از راه مقابله با ویروس کرونا جلوگیری از ایجاد تجمع است، بهتر است مساجد همگی اقدام به برپایی نماز نکنند تا تجمع ایجاد نشود.

کد خبر 4931007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha