۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی ذخیره خون بند ناف در بانک سلول های بنیادی رویان

افزایش ۱۰ درصدی ذخیره خون بند ناف در بانک سلول های بنیادی رویان

اردبیل- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی ذخیره خون بند ناف در بانک سلول های بنیادی رویان در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران اوچی اردبیلی ظهر شنبه در جلسه فرهنگ سازی و آگاهی خانواده‌ها از ذخیره سازی سلول‌های بنیادی بیان کرد: سال گذشته ۱۲۶ نمونه خون بند ناف از استان در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی از ذخیره‌سازی ۸۵۰ نمونه خون بند ناف از این استان در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ذخیره سازی ۲۶ نمونه خون انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان اردبیل روز به روز در حال افزایش است.

اوچی اردبیلی گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان اردبیل با رعایت استانداردها و ارائه به موقع و صحیح خدمات دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد بیش از ۳۵ سال است که بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند محسوب می‌شود، تصریح‌کرد: ظرفیت درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری در سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وجود دارد.

کد خبر 4932783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha