۶ خرداد ۱۳۹۹، ۷:۳۷

در گفتگو با مهر مطرح شد:

دلیل تدوین آئین‌نامه جدید کمیسیون ورزشکاران از زبان دبیرکل کمیته

دلیل تدوین آئین‌نامه جدید کمیسیون ورزشکاران از زبان دبیرکل کمیته

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک، درخواست کمیته بین‌المللی المپیک برای اعمال برخی تغییرات و اصلاحات در آئین‌نامه کمیسیون ورزشکاران باعث تدوین آئین‌نامه جدید شده است.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تدوین آئین نامه برای کمیسیون ورزشکاران و روند پیگیری آن توضیح داد.

وی با بیان اینکه پیش نویس آئین نامه کمیسیون ورزشکاران تهیه شده است، خاطرنشان کرد: نتیجه جلساتی که با کارشناسان مربوطه برگزار شد، منجر به یک پیش نویس شده است. البته این جلسات ادامه خواهد داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: هفته جاری یک جلسه دیگر در مورد آئین نامه کمیسیون ورزشکاران خواهیم داشت. اگر در این جلسه به جمع بندی برسیم، پیش نویس در اختیار هیات اجرایی قرار می گیرد تا بعد از بررسی توسط اعضا برای کمیته بین المللی المپیک ارسال شود. در غیر این صورت هفته آینده نشست دیگری برگزار می کنیم سپس مراحل بررسی در هیات اجرایی و IOC را دنبال خواهیم کرد.

سعیدی با یادآوری اقدام سال گذشته کمیته ملی المپیک برای ارسال آئین نامه کمیسیون ورزشکاران به کمیته بین المللی المپیک گفت: این اقدام به خاطر وجود برخی ابهامات در آئین نامه انجام شد. IOC هم اعلام کرد که این آئین نامه باید به طور کلی اصلاح شود. به همین دلیل تدوین آئین نامه جدید با هدف رفعِ ابهامات قبلی و اعمال اصلاحات لازم آغاز شد.

وی در مورد افرادی که در نشست های برگزار شده برای تدوین آئین نامه کمیسیون ورزشکاران حضور داشتند، خاطرنشان کرد: ریاست کمیته ملی المپیک، نایب رئیس بانوان که مسئول امور کمیسیون هاست و کارشناسانی مانند آقای نصرالله سجادی حضور دارند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد دلیل غیبت اعضا یا نماینده کمیسیون ورزشکاران در این جلسات نیز اینگونه توضیح داد: در حال حاضر کمیسیون ورزشکاران بلاتکلیف است، دبیر کمیسیون استعفا داده و دوره رئیس و نایب رئیس هم تمام شده است. باید تکلیف این کمیسیون در این زمینه ها مشخص شود تا شکل رسمی بگیرد و بتواند کار اجرایی داشته باشد.

سعیدی در مورد آئین نامه جدیدی و اینکه نسبت به آئین نامه قبل چه تغییراتی دارد، گفت: تمام امور مربوط به کمیسیون ورزشکاران و تدوین آئین نامه آن توسط آقای صالحی امیری و خانم طاهریان مدیریت می شود. من نمی توانم اطلاعات بیشتری بدهم فقط اینکه مثلاً در مورد رئیس، در آئین نامه جدید همچون آئین نامه قبلی دوره یک ساله تعیین شده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که روند تدوین آئین نامه کمیسیون ورزشکاران و بررسی آن در هیات اجرایی هرچه زودتر به سرانجام برسد تا برای IOC ارسال شود.

کد خبر 4933447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha