۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی خبر داد؛

خسارت ۱۸۰۰ میلیارد ریالی کرونا به شرکت توزیع برق مرکزی

خسارت ۱۸۰۰ میلیارد ریالی کرونا به شرکت توزیع برق مرکزی

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از بدهی معوق یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی مشترکین برق استان در پی شیوع بیماری کرونا خبر داد.

محمد الله‌داد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در استان قرار بود، مشترکانی که به واسطه بیماری کرونا آسیب دیده‌اند تا مدتی در پرداخت قبوض آن‌ها مساعدت شود اما انباشت بدهی‌های برق موجب شده تا مشکلات بسیاری برای خدمت رسانی ایجاد شود.
وی ادامه داد: وزیر نیرو در مصاحبه اخیر خود پایان مهلت پرداخت قبوض مشترکان که از کرونا آسیب دیده بودند را اعلام کرد و با توجه به این که منابع اجرای پروژه‌های برق از محل وصول مطالبات تأمین می‌شود، باید صورتحساب‌های برق پرداخت شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بدهی معوق برق صنایع و کشاورزان، مشترکین خانگی، تجاری و اداری در استان نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
الله داد افزود: بدهی مشترکین برق خانگی ۴۵۰ میلیارد ریال، بدهی مشترکین بخش کشاورزی ۳۰۰ میلیارد ریال، ۵۳۰ میلیارد ریال بدهی مشترکین صنایع و بقیه مربوط به بدهی مشترکان اداری و کسبه است.
وی با بیان اینکه پیگیری‌ها برای وصول بدهی‌های معوق برق ادامه دارد، عنوان کرد: بنا به تاکید استاندار مرکزی باید ۲۰ الی ۳۰ درصد از مطالبات برق وصول شود و بایستی فرمانداران در این حوزه همکاری لازم را به عمل آورند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در خصوص پیک بار مصرف برق گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان به طور میانگین با یک درجه افزایش دما مواجه هستیم و به ازای هر درجه افزایش دما در کشور نزدیک به ۸۰۰ مگاوات رشد مصرف برق وجود دارد که نگران کننده است.
به گفته الله داد با توجه به تعطیلی اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه صنایع و بخش‌های مختلف کسب و کار، هتل‌ها، کشاورزی و… احتمال می‌رود که در تابستان تعطیلی اعمال نشود و مردم و صنایع مصرف برق بیشتری داشته باشند به همین دلیل افزایش رشد مصرف در تابستان پیش بینی می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا اوج مصرف برق مشترکان از ساعت ۱۳ الی ۱۷ عصر است و مردم باید صرفه جویی کنند. برای کشاورزان نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است به طوری که اگر در ساعت فوق چاه آب خود را خاموش کنند، هزینه برق برای ۲۰ ساعت بعدی برای آن‌ها رایگان می‌شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: شرکت توزیع برق برای بخش‌های کشاورزی، اداری و.. نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، به طوری که سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال به این مشترکین پاداش پرداخت شده است.

کد خبر 4935121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha