۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

کرج بازارچه صنایع دستی ندارد/ دولتی‌ها زمین اختصاص دهند

کرج بازارچه صنایع دستی ندارد/ دولتی‌ها زمین اختصاص دهند

کرج - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه کرج بازارچه صنایع دستی ندارد، گفت: برای تحقق این مهم دولتی‌ها باید زمین اختصاص دهند.

علی عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر بازارچه صنایع دستی مشکین دشت با ۳۷ غرفه فعال است و ۳۰ هنرمند در آنجا به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

وی گفت: مکان فعلی محل برپایی بازارچه صنایع دستی مشکین دشت را طبق توافق با شورا و شهرداری این شهر به مدت یک سال در اختیار داشتیم و اکنون در حال رایزنی هستیم تا این قرارداد تمدید شود.

لزوم تخصیص زمین به بازارچه صنایع دستی کرج

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص فرصت‌های راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهر کرج، گفت: برای رسیدن به این مهم چندین جلسه برگزار شده و پیگیر هستیم و این مطالبه از زمان استان شدن البرز دنبال شده است.

عبادی عنوان کرد: اگر فضای مورد نیاز برای دایر کردن بازارچه دائمی صنایع دستی در کرج توسط دستگاه‌های اجرایی که دارای زمین دولتی هستند در اختیارمان قرار داده شود، میراث فرهنگی با تکیه بر اعتباراتی که دارد این بازارچه را ایجاد خواهد کرد. اما متأسفانه در این مورد هنوز پاسخ مثبتی دریافت نکرده ایم.

وی بیان کرد: به منظور راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در کلان‌شهر کرج چند مورد زمین دولتی را پیشنهاد داده ایم، افزود: چند مورد از این زمین‌ها در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان است و اگر یکی از این عرصه‌ها برای برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی تخصیص یابد ما نیز با تکیه بر اعتبارات استانی و ملی بحث احداث این مجموعه را پیش خواهیم برد.

ایجاد مرکز جامع صنایع دستی در کرج

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز بیان کرد: عرصه برای راه اندازی چنین بازارچه دائمی ویژه فعالیت صنایع دستی در کرج باید به اندازه‌ای وسعت داشته باشد که حداقل ۵۰ غرفه بتوانیم در آنجا جانمایی کنیم و غرفه‌هایی با متراژهای مختلف نیز در دل این مجموعه طراحی شود، به یقین با ایجاد این بازارچه صنایع دستی به ازای هر غرفه حداقل یک نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

عبادی گفت: از استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام استان درخواست داریم تا دستور لازم برای اختصاص زمین ویژه برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی در کرج را از دستگاه‌های دولتی که زمین در اختیار دارند را صادر کنند.

وی در خصوص ضرورت احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در کرج توضیح داد: کرج مرکز استان است و ظرفیت‌های بالایی دارد، از طرفی بیشتر هنرمندان صنایع دستی البرز در شهرستان کرج مستقر هستند و به نوعی با ایجاد این مجموعه در دل این کلان‌شهر یک مرکزیت جامع برای نمایش صنایع دستی استان خواهیم داشت.

کد خبر 4937175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha