۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۵

فرماندار شهرستان کنگان:

گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد

بوشهر- فرماندار شهرستان کنگان بابیان اینکه ماسه‌ها هویت ساحل هستند گفت: گردشگری دریایی در شهرستان کنگان توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان کنگان اظهار داشت: سواحل شهرستان کنگان یک نعمت خدادادی است که باید از وجود این نعمت نهایت استفاده و بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و داشتن طرح‌های مختلف برای ساحل در ایجاد اشتغال و رونق گردشگری شهرستان مؤثر است.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: برای ایجاد شغل و استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیاز به اعتبارات دولتی ندارد و همچنین ارائه خدمات به گردشگران می‌تواند در حفظ ساحل مؤثر باشد

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان بیان کرد: ساحل کنگان یکی از نقاطی است که در اوقات فراغت بسیار شلوغ می‌شود و نگاه ما بر این است که نیازهای این افراد را تأمین کنیم و از تمامی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان نهایت استفاده را ببریم

گردشگری دریایی موجب توسعه پایدار می‌شود

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان نیز با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در روستاها و شهرهای کنگان زمینه توسعه پایدار است بیان کرد: اگر توسعه پایدار در شهرستان کنگان داشته باشیم می‌توانیم در حوزه گردشگری شهرستان به خوبی گام برداریم.

پاک نژاد گفت: از برداشت ماسه‌ها در ساحل جلوگیری و با متخلفان با جدیت برخورد شود و این امر مهم در دستور کار ادارات متولی باشد.

طرح ساماندهی سواحل شهرستان کنگان تدوین شود

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سواحل شهرستان تدوین شود و کمیته‌ای از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود تا در ساماندهی سواحل بتوانیم خوب عمل کنیم.

این مقام مسئول گفت: دوره‌های آموزشی نجات‌غریق در دستور کار اداره ورزش و جوانان شهرستان باشد و دستگاه‌های دیگر نیز با این اداره هماهنگی و همکاری لازم جهت برگزاری این دوره‌ها را داشته باشند.

وی عنوان کرد: اداره بهداشت و درمان شهرستان نسبت به نمونه‌گیری از آب دریا به صورت مرتب اقدام کند چون نیاز است آب دریا دقیق پایش شود و محیط‌زیست در این امر نیز همکاری لازم داشته باشد.

فرماندار کنگان گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حفظ حریم ۶۰ متری دریا همت بگمارند و به این امر مهم بیشتر از این اهتمام بورزند و حریم دریا باید به خوبی حفظ شود

پاک نژاد افزود: میراث فرهنگی در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بحث ساحل تلاش کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های ساحل به خوبی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی و ایجاد طرح‌های شنا گاهی موجب ایجاد شغل بدون نیاز به اعتبارات دولتی و ارائه خدمات به گردشگران و جلوگیری از آسیب به محیط‌زیست جایگاه ساحل باید در صنعت گردشگری شهرستان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سواحل می‌بایست جذاب و تأمین‌کننده نیازهای گردشگران باشد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گردشگران مه با برنامه‌ریزی می‌توان به اهداف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یافت و با هدایت درست سواحل دریا یکی از مراکز تجمع جمعیت انسانی است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: جایگاه سواحل شهرستان باید در صنعت گردشگری مشخص شود و همچنین سواحل شهرستان با نگاه توسعه گردشگری ساماندهی شوند.

کد خبر 4938589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha