۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴

اعلام جرم علیه هفت واحد صنعتی و معدنی متخلف

اعلام جرم علیه هفت واحد صنعتی و معدنی متخلف

هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی، در مراجع قضائی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فریدی با بیان اینکه اعلام جرم علیه واحد موصوف و پیگیری های حقوقی از سال گذشته انجام شده بود، افزود: باتوجه به آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، حکم قطعی علیرغم اعتراضات متشاکی از سوی مرجع قضایی شهرستان صادر و ابلاغ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند به پیگیری های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره داشت و خاطر نشان کرد: متصدی این واحد برابر رای صادره به شش ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

فریدی تصریح کرد: این اداره برابر گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده و واحدهایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نمی‌دهند، به مراجع قضایی معرفی و پرونده آنها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می شود.

وی گفت: درحال حاضر نیز تعداد هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی از سوی این اداره از سوی مراجع قضائی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است که احکام صادره پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

کد خبر 4939098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha