۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵

قایق بادی «اینتکس» را از فروشگاه «تهران اینتکس» بخواهید

قایق بادی «اینتکس» را از فروشگاه «تهران اینتکس» بخواهید

تهران- در این مطلب سعی شده تا به صورت کامل در خصوص ویژگی‌های یک قایق بادی و همین طور مزایایی که این محصولات دارند با شما صحبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از تفریحاتی که معمولاً در داخل آب‌های آرام و دریاچه‌ها اتفاق افتاده و مردم نیز از آن استقبال کرده‌اند استفاده از قایق می‌باشد. در واقع با استفاده از یک قایق شما می‌توانید در فصول گرم سال از یک تفریح مهیج و جذاب لذت ببرید که یکی از لازمه‌های این تفریح خصوصاً بر روی آب‌های آرام استفاده از یک قایق با دوام و با کیفیت می‌باشد. معمولاً خیلی از افرادی که زیاد به مسافرت می‌روند، همواره از قایق بادی برای انجام این تفریحات استفاده می‌کنند. در این بین افرادی هم هستند که با خرید یک قایق فولادی و ثابت سعی می‌کنند تا تفریحات خود را سپری کرده و حتی از این قایق خود کسب درآمد کنند.

در این مقاله شما می‌توانید با مزایا و معایب هر یک از این محصولات آشنا شوید زیرا هم قایق‌های بادی و هم قایق‌های فولادی و فلزی همواره دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشند که مقایسه این دو محصول و همین طور عنوان کردن خصوصیات این قایق‌ها سبب می‌شود تا یک محصول جذاب و مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن خریداری کرده و از داشتن آن نهایت استفاده را ببرید.

ویژگی‌های قایق بادی

ابتدای این مقاله بد نیست تا با یک سری از ویژگی‌های قایق بادی این مطلب را آغاز کنیم. در واقع شما در هنگام خرید و انتخاب یک محصول می‌بایست قبل از هر چیز سعی کنید تا یک قایق با کیفیت را خریداری نموده و با توجه به ویژگی‌های این قایق‌ها بهترین گزینه را برگزینید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های قایق‌های بادی را برای شما بازگو خواهیم کرد...

سبک و قابل حمل

یکی از ویژگی‌های فوق العاده ای که قایق بادی دارا بوده و همین نکته هم باعث می‌شود تا بتوانید یک قایق پرتابل را در اختیار داشته باشید، بحث سبک وزن بودن این قایق‌ها و هم چنین راحتی در حمل و نقل این محصولات می‌باشد. در واقع باید به این مسئله دقت کنید که شما می‌توانید با توجه به وزن کمی که اکثر قایق‌های بادی دارا می‌باشند به راحتی این محصولات را حمل و جا به جا کنید.

اگر قایق بادی شما دارای کف بادی و ساده باشد و از جنس آلومینیومی تولید نشده باشد معمولاً این محصول کمتر از ۲۰ کیلو گرم وزن خواهد داشت. در واقع این وزن باعث می‌شود تا شما بتوانید به تنهایی و بدون نیاز به کمک شخص دیگری قایق را حمل و نقل نموده و در شرایطی بسیار آسان از این محصول در محل مورد نظر خود استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم راحتی در جمع کردن محصول و تخلیه آن می‌باشد. در واقع زمانی که شما قصد دارید تا از قایق خود دیگر استفاده نکرده و آن را کنار بگذارید، می‌توانید به سادگی هر چه تمام تر این محصول را تخلیه نمائید. باز کردن دریچه‌های باد این قایق‌ها باعث می‌شود تا باد داخلی این قایق خالی شده و بتوانید مجدد این محصول را به صورت کامل جمع آوری کنید. این نکته یکی از مزایای مهمی است که یک قایق بادی داراست و همین امر نیز باعث می‌شود تا شما در هر زمان و مکان بتوانید محصول را در اختیار و در دسترس داشته باشید و در موقع مورد نظر اقدام به راه اندازی و استفاده از قایق بادی خود کنید.

جنس و کیفیت بدنه

در رابطه با جنس و کیفیت بدنه یک محصول نیز باید به یک سری نکات اشاره کنیم. در واقع همان طور که در ابتدای این مطلب عنوان کردیم یک سری از قایق‌های بادی وجود دارد که دارای کف آلومینیومی می‌باشند. این محصولات معمولاً مقاومت فوق العاده ای داشته و با خیال راحت می‌توانید از این قایق‌ها در هر شرایطی استفاده کنید. هم چنین معمولاً این قایق‌ها در مقایسه با قایق‌های بادی با کف بادی و یا ساده نیز به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و می‌توانید از این محصولات در شرایط سخت‌تری هم استفاده کنید.

در تکمیل این جمله باید عنوان کنیم که معمولاً اگر از قایق در مسیرهای نیزار و یا راه‌هایی که دارای شاخ و برگ درختان هستند استفاده کنید، معمولاً ممکن است دچار آسیب شود اما در زمانی که کف قایق شما از نوع آلومینیومی طراحی و تولید شده باشد قطعاً استحکام محصول شما بیشتر شده و با نگرانی و استرس کمتری می‌توانید محصول را در این شرایط استفاده کنید. جدا از این مورد یک سری از قایق‌ها هم وجود دارند که کف و بخش زیرین این محصولات از نوع بادی و یا ساده می‌باشد.

در واقع باید به این نکته هم اشاره کنیم که قایق‌های بادی کودک و یا قایق‌های تک نفره بادی معمولاً نیازی به بهره مندی از کف آلومینیومی و یا مقاومت بالایی ندارند زیرا استفاده از این محصولات در شرایطی توصیه می‌شود که در یک محیط کاملاً ایده آل قصد استفاده و تفریح با قایق را داشته باشید. در این صورت قطعاً محصول مورد نظر شما در معرض خطر خواهد بود.

راه اندازی ساده در سریع‌ترین زمان

بحث بعدی در خصوص یک قایق بادی به شیوه راه اندازی و هم چنین نحوه استفاده از آن تعلق می‌گیرد. در واقع باید به این نکته پی ببرید که شما چه مقدار زمان نیاز خواهید داشت تا بتوانید یک قایق بادی را راه اندازی کنید؟ در پاسخ به این سوال نیز باید عنوان کنیم که این زمان بسته به نوع قایق، ابعاد و ظرفیت‌های قایق بادی و همین طور نوع پمپ بادی مورد استفاده شما ممکن است متفاوت باشد. تمامی این شرایط می‌تواند در نحوه و مدت زمان راه اندازی یک قایق بادی اثرگذار باشد.

در همین رابطه نیز باید عنوان کنیم که اگر شما از یک قایق با ظرفیت یک یا دو نفره استفاده می‌کنید، معمولاً قادر خواهید بود تا در کمتر از پنج دقیقه محصول مورد نظر خود را به وسیله هر نوع پمپ بادی راه اندازی کنید. این محصولات معمولاً دارای ابعاد کوچکی هستند و از نظر حجم باد نیز معمولاً در یک زمان و تایم کوتاه قابلیت باد شدن را دارا خواهند بود.

مسئله مهم در این بخش به قایق‌هایی تعلق می‌گیرد که معمولاً دارای ابعاد بزرگ‌تری بوده و نوع و تعداد دریچه باد آنها نیز متفاوت می‌باشد. این قایق‌ها را بهتر است به وسیله یک پمپ باد برقی و یا یک پمپ باد دستی بزرگ باد کنید زیرا پمپ باد دستی کوچک قطعاً زمانی بیشتر از بیست دقیقه را نیاز خواهد داشت تا بتوانید به صورت کامل محصول را باد کنید. در حالت کلی اما باد کردن و راه اندازی کامل یک قایق بادی زمانی طولانی را نیاز ندارد که این عامل هم یک مزیت بزرگ برای شما به شمار خواهد رفت.

اقلام و ویژگی‌های همراه قایق بادی

در کنار خصوصیاتی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم معمولاً یک قایق بادی یک سری مزایا و یک سری اقلام همراه را هم دارا می‌باشد که با استفاده از آنها شما می‌توانید از قایق خود در یک محیط ایده آل استفاده نموده و نیاز به خرید و تهیه وسایل همراه اضافی نداشته باشید. در همین راستا نیز این بخش را به توضیح درباره یک سری از ویژگی‌ها و اقلام همراه قایق‌های بادی اختصاص دادیم.

اولین ویژگی قایق‌های بادی بهره مندی از پارو می‌باشد. این پارو ها معمولاً به صورت آلومینیومی و با ابعادی متناسب با قایق شما ارائه می‌شود که همین امر نیز باعث شده تا شما بتوانید از خرید و تهیه جداگانه یک پارو برای قایق خود بی نیاز باشید. در واقع شما برای امر هدایت و حرکت دادن قایق خود قطعاً به پارو نیاز خواهید داشت که همین امر نیز باعث شده تا شرکت‌های تولید کننده قایق‌های بادی سعی کنند تا محصولات جدید خود را همراه با پارو عرضه کنند.

نکته دیگر در خصوص این محصولات دارای بودن یک سری جیب کوچک برای قرار دادن وسایل مورد نیاز شما می‌باشد. در واقع باید به این مسئله اشاره کنیم که خیلی از قایق‌ها خصوصاً محصولاتی که برای استفاده‌های خانوادگی طراحی و تولید می‌شوند، معمولاً دارای یک عدد جیب همراه می‌باشند که این عامل باعث می‌شود تا شما بتوانید حتی در حین استفاده از قایق نیز وسایل حساس خود نظیر تلفن همراه را در داخل این جیب‌ها قرار داده و نگرانی از بابت افتادن این محصولات در داخل آب به هیچ عنوان نداشته باشید.

دیگر ویژگی یک سری از قایق‌ها بهره مندی از دستگیره‌های حمل و نقل و همین طور دارا بودن یک طناب نجات دور تا دور محصول شما می‌باشد. در واقع این دو عامل هم در حفظ ایمنی و هم در حمل و نقل ساده‌تر محصول به شما کمک زیادی خواهد کرد. دستگیره‌های محصول معمولاً در بخش جلویی و همین طور انتهایی قایق‌ها تعبیه می‌شوند و طناب نجات نیز به صورت پیش فرض دور تا دور قایق وجود دارد که قطعاً از مزایای خوب یک قایق بادی به شمار خواهد رفت.

قابلیت نصب موتور قایق بادی هم یکی دیگر از مزایایی است که باعث می‌شود تا قایق بادی شما معمولاً از این حیث هم بتواند با قایق‌های آماده و فلزی رقابت کند. در واقع خیلی از قایق‌های بادی در بخش انتهایی خود فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که قادر خواهید بود در این فضا با نصب کیت موتور قایق بادی و سپس قرار دادن خود موتور قایق نیز به سادگی از یک قایق بادی پر سرعت و پر شتاب با هیجان بالا لذت ببرید. نصب و راه اندازی این موتورها هم معمولاً راحت خواهد بود.

در کنار این موارد باید به دارا بودن پمپ باد و همین طور برچسب تعمیرات هم اشاره کنیم. یکی از خصوصیاتی که باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی یک قایق بادی را راه اندازی نمائید بحث استفاده از یک پمپ باد می‌باشد. در واقع شما قادر خواهید بود تا به راحتی با در اختیار داشتن یک عدد پمپ باد محصول خود را راه اندازی نمائید. همین امر نیز باعث شده تا شرکت‌های عرضه کننده قایق بادی سعی کنند تا این وسیله را به صورت مجزا در کنار بسته بندی محصول شما قرار دهند تا کار باد کردن محصول به راحتی انجام شود.

هم چنین در مواقعی که یک قایق دچار آسیب‌های جزئی شده و یا بر روی بدنه این محصول سوراخ‌های ریزی به وجود می‌آید، شما می‌توانید بدون نیاز به مکان خاصی و به صورت ساده خودتان قایق را ترمیم کنید. در واقع با توجه به این نکته که تمامی محصولات بادی در کنار خود دارای برچسب تعمیرات می‌باشند، شما نیز قادر خواهید بود تا به سادگی با استفاده از همین برچسب تعمیرات محل آسیب دیده را در سریع‌ترین زمان ممکن ترمیم کرده و مجدد از قایق خود استفاده کنید.

مراقبت‌های واجب در حفظ بهتر قایق

شما با رعایت یک سری اصول و قوانین خاص قادر خواهید بود تا قایق خود را سالم و سلامت در اختیار داشته و سالیان سال بتوانید از این محصول بدون هیچ گونه آسیبی استفاده کنید. در واقع یک سری شرایط و اصول وجود دارد که با کمک گرفتن و علم به این موارد شما می‌توانید از محصول خریداری شده خود با بهترین کیفیت استفاده نمائید.

اولین بخش بحث باد کردن قایق به اندازه می‌باشد. مشاهده شده است که خیلی از افراد در حین باد کردن محصول یا بیش از اندازه آن را باد می‌کنند که با یک برخورد کوچک محصول آسیب ببیند و یا کمتر از حد استاندارد این کالا را باد می‌کنند. هر دوی این موارد باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدن محصول شما بسیار افزایش یابد. شما باید در هنگام باد کردن محصول این کالا را به اندازه و در حد استانداردی که دارد باد کنید تا بدون نگرانی از این بابت استفاده درستی از محصول خود داشته باشید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم بحث عدم وارد کردن وزن زیاد به محصول شما می‌باشد. شما باید به این نکته دقت کنید که هر قایق دارای یک تحمل وزن مشخصی می‌باشد که این مقدار معمولاً هم بر روی خود قایق حک شده و هم بر روی بسته بندی و دفترچه راهنمای محصول قابل مشاهده می‌باشد. این مقدار وزن را باید به درستی دانسته و در هنگام استفاده از این محصول سعی کنید تا بیش از حد فشار به قایق خود وارد نکنید. همین امر نکته‌ای است که سلامت قایق را تضمین خواهد کرد.

مسئله بعدی در خصوص این قایق عدم استفاده از این محصول در شرایط نامناسب و یا مکان‌هایی است که دارای شاخ و برگ درختان باشد. در واقع باید به این مسئله دقت کنید که خیلی از افراد سعی می‌کنند تا از قایق در فضاهایی استفاده کنند که یا جریان آب زیاد بوده و یا آب دارای شاخ و برگ درختان می‌باشد. این نکته باعث می‌شود تا محصول دچار آسیب‌هایی شود که ممکن است جبران آنها گاهاً غیر ممکن باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی شد تا به صورت کامل در خصوص ویژگی‌های یک قایق بادی و همین طور مزایایی که این محصولات دارند با شما صحبت کنیم. در حالت کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید قایق بادی را دارید و یا برای تفریحات آبی خود نیاز به یک قایق دارید حتماً با توجه به تعداد نفر استفاده کننده از این محصولات و هم چنین با در نظر گرفتن جنس یک محصول و ویژگی‌هایی که دارد بهترین انتخاب را انجام دهید. هم چنین پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً یک برند معروف قایق بادی نظیر اینتکس و بست وی را خریداری کنید و از خرید برندهای متفرقه خودداری نمائید زیرا ممکن است محصولات دیگر دارای قیمت کمتری باشند اما قایق بادی اینتکس و بست وی امتحان خود را پس داده‌اند و رضایت مشتریان را هم در این سال‌ها به دست آورده‌اند.

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4946113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha