۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها مطرح کرد

۵۰ بوستان در سطح شهر تهران در دست طراحی و ساخت است

۵۰ بوستان در سطح شهر تهران در دست طراحی و ساخت است

 مدیر عامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران با اعلام خبر تملک ۱۱ باغ جدید در تهران از بهره برداری ۴ باغ بزرگ در پایتخت تا ۱۵ اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در نشست خبری صبح امروز با موضوع آتش سوزی‌های اخیر پایتخت، گفت: در سال جاری حدود ۵۰ بوستان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در مناطق ۲۲ گانه در دست طراحی است و از ۳ بوستان نیز تا دو ماه و نیم آینده بهره برداری خواهد شد. بوستان زندگی در محله هرندی به ظرفیت ۲۲ هکتار، بوستان وثوق الدوله در منطقه ۱۴ و باغ گل‌ها که به مساحت ۱۱ هکتار افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات مطلوب انجام شده تملک باغات در مناطق محروم است که ۱۱ باغ در این راستا تملک شده و جزو سرمایه‌های طبیعی تهران هستند. ۴ باغ نیز در دست ساخت و بهره برداری است. این بوستان‌ها شامل فاز جدید بوستان ولایت در ۶۰ هکتار، پارک بزرگ بوستان ایرانیان به مساحت ۲۴ هکتار، در منطقه ۲۰ پارک کودک و ۱۲۰۰ هکتار از کمربند سبز تهران است که تا ۱۵ اسفند سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مختاری عنوان کرد: فروردین سال گذشته ۱۳۰۰ هکتار جنگل، ۱۵ اسفند ۹۸ نیز ۱۲۰۰ هکتار جنگل را افتتاح کردیم و محدوده این جنگل‌ها از جاده تلو آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری عنوان کرد: درباره اقدامات پیشگیرانه برای آتش سوزی‌ها نیز باید گفت که هرساله این موارد را داریم. تاکنون اقدام پیشگیرانه انجام نداده‌ایم اما ۲۵ اسفند ۹۸ دستورالعمل اقدامات لازم در این زمینه را به بوستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. به عنوان مثال در بوستان ولایت در رینگ وسط، از فروردین ماه اقدامات لازم را انجام داده بودیم اما وجود علف‌های هرز در وقوع آتش سوزی مؤثر بود.
مختاری بیان کرد: ارتفاعات جنگل کاری شده در تهران تا ارتفاع ۲ هزار کیلومتری ادامه دارد و وجود زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی می‌تواند موجب آتش سوزی شود.

مختاری درباره بوستان ارتش نیز توضیح داد: ۳۵ هزار هکتار از این بوستان به شهرداری تعلق گرفته و باید فضای سبز آن ساماندهی شود. در حال حاضر عملیات توسعه و ساماندهی فضای سبز آن در حال انجام است و همزمان با هفته دفاع مقدس بخش فضای سبز بوستان ارتش برای استفاده شهروندان بهره برداری خواهد شد. اما ساختمان های موجود این بوستان مربوط به میراث فرهنگی است و نیازمند رسیدگی این نهاد است.

ما در بیش از ۲ هزار بودستان شهر تهران آتش سوزی نداشتیم و اغلب آتش سوزی ها مربوط به پارک های جنگلی و منابع طبیعی شهر است.

مختاری درباره آتش سوزی چیتگر نیز بیان کرد: در آتش سوزی پارک چیتگر نیز ۷ اصله درخت آسیب دیدند که از این تعداد ۳ اصله حدود ۵۰ درصد دچار سوختگی شدند و ۴ اصله نیز از بین رفتند. در این آتش سوزی خسارت مالی مربوط به یک انبار موجود در منطقه بود که این انبار نیز متعلق به شهرداری نبوده و برای پیمانکار بوده است.

وی بیان کرد: ۱۷ محله تهران فاقد پارک و بوستان بوده اما خوشبختانه با احداث بوستان ها، در حال حاضر این رقم به ۹ محله رسیده است. در این محلات باقی مانده نیز سعی شده تا در صورت وجود باغات، مورد تمام شهرداری قرار گیرد در همین راستا نیز ۱۱ مورد تبدیل به پارک شده و ۱۵ مورد نیز در دستور کار شهرداری است.

کد خبر 4950824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha