۳ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۰

مدیرکل صدا و سیمای کردستان:

شبکه استانی صدا و سیمای کردستان متعلق به همه نیروهای انقلابی است

شبکه استانی صدا و سیمای کردستان متعلق به همه نیروهای انقلابی است

سنندج - مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری رسانه در عصر حاضر در تمامی مباحث، گفت: شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان متعلق به همه نیروهای انقلابی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر عبدالملکی صبح امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی اعضای کمیته مراسمات هفته حقوق بشر آمریکایی که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسانه به جایگاه مهمی در تمامی تصمیم سازی و تصمیم گیری ها دست پیدا کرده و به همین دلیل باید نسبت به این بخش باید با حساسیت بیشتری برخورد کرد.

وی ادامه داد: امروز صدا و سیما در کشور ما در تمامی تحولات و اتفاقات داخلی و خارجی حضور دارد و خوشبختانه در استان کردستان نیز ما سعی کردیم به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های رسانه در راستای کمک به توسعه پایدار در این استان بهره برداری کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان به اندازه توان خود سعی کرده است در بستر رسانه‌ای ملی و حتی بین‌المللی فعالیت‌های خوبی را اجرایی کند و در همین راستا انتظار داریم که همه دلسوزان نظام و انقلاب نیروهای توانمند را به ما معرفی کنند تا از ظرفیت آنها در رسانه ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از تمامی ابزارهای در اختیار خود در بخش رسانه بر علیه کشورمان استفاده می‌کند، گفت: امروز علاوه بر فعالیت صدها و هزاران رسانه فارسی زبان، ۵۲ شبکه ماهواره‌ای کردزبان با تمام قوا در حال تولید محتوا هستند و فرهنگ ما در استان کردستان را مورد هجوم و حمله قرار داده‌اند.

عبدالملکی افزود: نیاز است که از تمامی ظرفیت‌های استان کردستان در راستای تقویت رسانه ملی استفاده شود و به همین دلیل انتظار می‌رود که همه نیروهای انقلابی و ارزشی شبکه کردستان را از آن خود دانسته و با ما همکاری و تعامل مناسبی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: امروز نه تنها در بعد داخلی که حتی در حوزه بین الملل نیز آمریکا یکی از کشور ناقض حقوق بشر است و این مهم را می توان در ردپای این کشور در مباحث مختلف به عینه مشاهده کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: کردها در منطقه طی ۱۰۰ سال اخیر بارها مورد هجوم و توطئه از سوی آمریکا قرار گرفته اند و این واقعیت را می توان در اتفاقات و رویدادهای مختلفی به عینه مشاهده کرد و نیاز است که این واقعیت ها در بستر و فضای رسانه برجسته شود.

وی ضمن اشاره به ردپای آمریکا در تضییع حقوق کردها به ویژه در کشورهای ترکیه و سوریه، اظهار کرد: ردپای آمریکا در مباحث مختلف بر علیه کردها از سال ۱۹۲۰ آغاز شد و بعدها این تضییع حقوق کردها در مباحث دیگری از جمله بمباران شیمیایی در حلبچه عراق و حتی سردشت ایران مشاهده کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان به رویدادهای اخیر در این بخش اشاره کرد و گفت: مثلا در همین حملات سال گذشته ترکیه بر علیه کردها در شمال سوریه با چراغ سبز آمریکا همراه شد و نیاز است که تمامی مسائل به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان شماری از واقعیت های درونی در حوزه مسائل سیاسی و فرهنگی در کشور آمریکا، عنوان کرد: سالهاست که آمریکا از درون با چالش های جدی در حوزه جامعه خود مواجه است و بدون شک این کشور در مسیر افول و تنزل جایگاه قرار گرفته است.

عبدالملکی به کاهش تاثیرگذاری آمریکا در بعد بین المللی اشاره کرد و افزود: تنزل جایگاه آمریکا در حوزه بین الملل سالهاست که آغاز شده و این روند باعث شده است تا این کشور در تحولات مختلف نقش چندانی نداشته و برای جبران این وضعیت به دنبال ایجاد اختلافات در بین کشورها و حتی اقوام و مذاهب است.

کد خبر 4956025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha