۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹

معاون سیاسی استانداری لرستان مطرح کرد:

قوانین حمایت از زنان بیمار صعب العلاج مصوب شود

قوانین حمایت از زنان بیمار صعب العلاج مصوب شود

بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: نمایندگان باید با تهیه لایحه‌ای به زنان مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همچون سرطان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ثمینی روز پنجشنبه در همایش آغاز به کار مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج ایران در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، اظهار داشت: موضوعی که امروز با آن مواجه هستیم آسیب‌های ناشی از عدم توانمند سازی بانوان در سطح جامعه است که به نوعی هم تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: زمانی که زنان به عنوان ستون خانواده دچار بیماری و مشکلاتی شوند اعضای خانواده هم تحت تأثیر آن شرایط قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد: واقعیتی که در جامعه امروز مشاهده می‌کنیم وجود زنانی است که هم رنج بیماری را تحمل می‌کنند و هم پرداخت هزینه‌های درمان برای آنها سنگین است.

ثمینی با بیان اینکه باید نمایندگان با تهیه لایحه‌ای به این بیماران کمک کنند، اظهار داشت: برای حمایت از بیماران خاص قانونمند باشیم تا هم دولت بتواند کمک کند هم از ظرفیت خیرین در این حوزه بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: اما آنچه مهم است و از سال‌ها پیش مطرح بوده مساله توانمندسازی بانوان است تا بتواند اقتصاد خانواده را به گونه‌ای بالا ببرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به بیماران سرطانی افزود: با ارائه آموزش به این افراد می‌توان در کنترل پیشرفت بیماری و دادن روحیه به آنها کمک کنیم.

ثمینی با بیان اینکه پای کار آمدن انجمن‌ها می‌تواند تا حدودی در بهبودی حال بیماران سرطانی کمک کند، ادامه داد: با آموزش‌های مختلف و ایجاد مراکز حمایتی درمانی می‌توان از ظرفیت و توانایی بانوان بیمار سرطانی در جهت توانمندسازی آنها گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به شبکه سازی برای بهبود بیماران سرطانی تاکید کرد: باید این شبکه سازی تبیین و توسعه آموزش‌ها انجام شود و با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در این مسیر تلاشی مضاعف داشته باشیم.

کد خبر 4964341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha