۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه:

۹ هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد

 ۹ هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد

فیروزکوه- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه از رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک‌های ارجمند، کبوتر دره و محمودآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران از رفع تصرف ۹ هکتار از اراضی ملی فیروزکوه واقع در پلاک‌های ارجمند، کبوتر دره و محمودآباد خبر داد و اظهار داشت: این رفع تصرف در راستای حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی انجام شده است.

قاسمی افزود: این اراضی در قالب اجرای ۱۷ فقره حکم قطعیت یافته قضائی و ۳ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

وی گفت: عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضائی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سو استفاده کنندگان از عرصه‌های ملی است که خوشبختانه در این خصوص تعامل و همسویی خوبی وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه تأکید کرد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه‌های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

قاسمی با توجه به گرم شدن هوا و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای کاهش هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی توصیه‌هایی را برای مردم و گردشگران داشت و در این باره عنوان داشت: از عموم مردم طبیعت دوست انتظار می‌رود با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت از بروز آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پیشگیری کنند و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه‌ای در طبیعت به جد خودداری کرده تا با همکاری و مشارکت همگانی شاهد کمترین وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی این سرمایه‌های سبز باشیم.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 4967940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha