۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۳۸

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل:

کاهش خشونت در جامعه نیازمند تقویت بسترهای فرهنگی است

کاهش خشونت در جامعه نیازمند تقویت بسترهای فرهنگی است

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در راستای کاهش خشونت از جامعه، تقویت بسترهای فرهنگی می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبداله طباطبایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه بررسی برنامه جامع سلامت و کاهش خشونت اجتماعی از تدوین طرح جامع کاهش خشونت اجتماعی در استان خبر داد و عنوان کرد: برای ساختن زیر بنای فرهنگی قوی و کاهش خشونت اجتماعی باید از مدارس آغاز کرد و این مسئله با همکاری حوزه علمیه و استفاده از روحانیون در بحث‌های تربیتی امکان پذیر است.

وی صیانت از خانواده را از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید حفاظت از نهاد خانواده در جامعه را مهم دانسته و در جهت کاهش خشونت در جامعه پای کار باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در بحث فرهنگ سازی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه بر روی کاغذ نظریه پرداز و دانشمندیم ولی در زمینه‌های فرهنگی عملکرد ضعیفی داریم.

طباطبایی افزود: در زمینه فرهنگ سازی به نسبت تئوری پردازی و سخنرانی بسیار کم لطفی کرده‌ایم و در راستای کاهش خشونت از جامعه باید تمهیدات اساسی تدبیر و بسترهای فرهنگی تقویت شود.

وی نقش اورژانس‌های اجتماعی در حل مشکلات خشونت خانوادگی و اجتماعی را مؤثر دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی و جلوگیری از خشونت با تجدید نظر و دقت در مسائل تربیتی باید از همان دوران کودکی توسط خانواده‌ها نهادینه شود تا در بزرگسالی در این زمینه شاهد بروز ناهنجاری در فرزندان خود و بالتبع در جامعه نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نقش خانواده را به عنوان نقشی کلیدی در کاهش جرایم دانست و گفت: متأسفانه خشونت در حال حاضر در خانواده‌ها نهادینه شده و رفع این معضل نیازمند توجه و دقت بیشتری هم از سوی والدین و هم از سوی فرزندان است.

طباطبایی اظهار کرد: با توجه به اینکه نزاع‌های منجر به قتل و جراحات سنگین در استان افزایش یافته لذا باید در راستای کاهش این جرایم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان تدوین و در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه مجازات و انواع حبس در کاهش خشونت و سایر ناهنجاری‌ها تأثیر چندانی ندارد افزود: فرهنگ سازی بهترین گزینه برای کاهش خشونت و ناهنجاری‌ها در جامعه است و با کیفر و مجازات شاید به صورت مقطعی معضلی حل شود ولی در بلند مدت نتیجه مطلوبی نخواهد داد.

دادستان اردبیل ساختار شهری را یکی از عوامل تشدید کننده خشونت در جامعه دانست و اظهار کرد: المان و ساختار شهری به جهت معماری نامناسب می‌تواند عاملی برای بروز خشونت کلامی در اجتماع باشد.

طباطبایی اعتماد مردم استان به قوه قضائیه را در حل اختلافات مهم دانست و عنوان کرد: مردم استان اردبیل در اختلافات خود بیشتر متمایل مراجعه به قانون و دستگاه قضاء هستند و به همین علت انتقام شخصی و کینه ورزی در این استان کمتر مشهود است و می‌توان گفت مراجعه به قانون و اخذ حق و حقوق از قانون در این استان بالا است.

کد خبر 4968737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha