۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۲

مدیرکل تعاون مرکزی خبر داد؛

معرفی ۲۷۷۲ واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا در مرکزی به بانک‌ها

معرفی ۲۷۷۲ واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا در مرکزی به بانک‌ها

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۷۲ واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در استان برای دریافت تسهیلات کرونایی به بانک های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آبایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این جلسه ۲ دستور کار از قبیل پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده استان و وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای آسیب دیده استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا به مصوبه کار گروه اشتغال استان مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا استان از طریق بانک‌های عامل در این حوزه از اتاق اصناف استان ۵ هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مقرر شد، در جلسه بعدی بانک‌ها رقم پرداختی تسهیلات را اعلام کنند. البته این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد است.

آبایی در ارتباط با اعطای تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان عنوان کرد: ۱۴ رسته شغلی در قالب یک میلیون واحد کسب و کار توسط وزارت تعاون بر اساس مصوبه هیأت وزیران شناسایی شدند که از این یک میلیون واحد ۲۱ هزار واحد کسب و کار متعلق به استان مرکزی بود. دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه منظور کرد که سهم استان از این رقم ۶۵۱ میلیارد تومان بود.

وی اظهار کرد: تاکنون در سطح کشور از یک میلیون واحد کسب و کار، ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب و کار در سامانه کارا ثبت نام کردند که به تأیید دستگاه‌های اجرایی رسید با اشتغال ۳۳۲ هزار و ۷۲۰ نفر و از این تعداد ۲ هزار و ۷۷۲ واحد در استان با ۵ هزار و ۳۶۴ اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکنون عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده استان خوب نبوده‌است که در این راستا مقرر شد که جلسه بعدی گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

آبایی گفت: از ۲۱ واحد کسب و کار استان بیش از ۱۷ هزار آن مربوط به رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری است که رقم تسهیلات آن‌ها ۶ میلیون تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: با توجه به دغدغه اصناف مبنی بر دارا نبودن پرونده بیمه تأمین اجتماعی بعضی صنوف برای دریافت تسهیلات کرونایی، مقرر شد برای یک میلیون واحد کسب و کار اگر پرونده بیمه‌ای ندارند تسهیلات پرداخت شود. رقم تسهیلات پرداخت شده به کارفرمایان به ازای شغل هر کارگر که به تأیید دستگاه اجرایی برسد مبلغ ۸ میلیون تومان با نرخ ۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ ماهه است.

آبایی در خصوص دریافت بیمه بیکاری افراد مشمول در استان عنوان کرد: تا به امروز برای بیمه بیکاری بیش از ۹ هزار و ۱۳۴ نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸ هزار نفر مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند. بیمه بیکاری افراد کرونایی که تحت عنوان حوادث غیر مترقبه ثبت نام کردند، توسط سازمان برنامه و بودجه در ماه‌های اسفند و فروردین واریز شده است و اردیبهشت ماه نیز واریز خواهد شد.

کد خبر 4969515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha