۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت مردمی‌سازی تبلیغ و اهتمام به سبک زندگی اسلامی

ضرورت مردمی‌سازی تبلیغ و اهتمام به سبک زندگی اسلامی

زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت توجه به دو موضوع مهم مردمی‌سازی تبلیغ و سبک زندگی اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد شئون در محل دفتر امام جمعه، با بیان اینکه دو نکته را از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب متناسب با رسالت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برای مأموریت مجموعه انتخاب کرده‌ایم، گفت: نکته اول بحث راهبردی مردمی‌سازی تبلیغ است که در این رابطه این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان تبلیغ را مردمی کرد، یعنی همه صنوف و کسبه و تک‌تک آحاد جامعه چگونه می‌توانند در قامت یک مبلغ دین در جامعه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه همه ما به جایگاه روحانیت در حوزه تبلیغ دین مطلع هستیم اما معتقدیم اگر این تبلیغ به لایه‌های مختلف جامعه سریان پیدا نکرده نمی‌توان به نتایج دلخواه دست یافت، افزود: ما در شرایط سختی مثل شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی اجتماعات، مساجد و هیئات مذهبی شده است، در بسیاری از مواقع دغدغه‌های تبلیغ دین را داریم اما اگر مردم در این عرصه حضور پررنگی داشته باشند، بالطبع نتیجه مضاعفی حاصل می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه بحث تقویت و حمایت از هیئات مذهبی و محافل خانگی، یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد دغدغه ما است، تصریح کرد: مردم حس و تجربه خوبی از مراسم محرم سال‌های گذشته دارند که این موضوع در شرایط کرونایی امروز باید به درستی روایت شود، یعنی ما باید برای هر شرایط سختی، طرح و برنامه‌ای داشته باشیم، به همین خاطر نحوه پرداختن به این روایات در رسانه‌ها، موضوعی است که باید برای آن راهکارهای مختلفی اتخاذ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به اهمیت موضوع روایت پیام نهضت عاشورا با شعار قطع همکاری با استکبار در لایه‌های مختلف جامعه پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شعارهای شاخص سیدالشهدا (ع)، بحث استکبارستیزی بود، می‌توان به چگونگی عمل کردن به این موضوع در محرم امسال نیز پرداخت و آن را جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار داد که همه این موارد می‌تواند در قالب مردمی‌سازی تبلیغ دین گنجانده شود.

احمدی به اولویت بعدی این اداره‌کل یعنی اهتمام به سبک زندگی اسلامی اشاره و با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای برای روایتگری مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی جهت نفوذ در لایه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، اظهار کرد: وجود و شهادت حاج قاسم سلیمانی هدیه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به عینه می‌بینیم که این شهید بزرگوار در دل همه اقشار مختلف مردم حضور دارد و می‌توان با الگوسازی صحیح و به موقع، این مکتب را در جامعه استمرار بخشید.

وی با تاکید بر اینکه باید به این موضوع بپردازیم که خانواده‌ها چگونه می‌توانند در خانه، همنوا و همگام با کاروان و خانواده سیدالشهدا (ع) حرکت کنند، یادآور شد: بی‌تردید رسانه و فضای مجازی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای مرحله دوم رزمایش مواسات در ماه محرم نیز باید برنامه داشته باشیم، بیان کرد: در مرحله اول این رزمایش، شاهد تحقق حرکت‌های بسیار خوبی بودیم. هیئات مذهبی، مجموعه‌های مردمی و … حضور پررنگی در این مرحله از رزمایش داشتند تا شاهد برگزاری رزمایش خوبی در مرحله اول باشیم، لذا با توجه به اینکه مرحله دوم این رزمایش مقارن با ماه محرم خواهد بود، باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت ماه محرم و نذورات مردمی در این ماه، مرحله دوم این رزمایش را به نحو مطلوب‌تر برگزار کنیم.

احمدی با بیان اینکه موضوع دیگری که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود، بحث همبستگی و مسئولیت اجتماعی بوده و این موضوع نیز نشأت گرفته از مکتب سیدالشهدا (ع) است، افزود: بی‌تردید همه ما به این موضوع واقف هستیم که اگر همبستگی اجتماعی و مردمی را برای مقابله با ویروس کرونا نداشته باشیم، تداوم شیوع این ویروس دور از ذهن نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: حال این سوال مطرح است که چگونه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های هیئات مذهبی و نهادهای مردمی در راستای کمک به کادر درمانی که رفته‌رفته خستگی بر آن‌ها در حال مستولی شدن است، کمک کرد که این کمک‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف، از جمله مراقبت از بیماران، خدمات و یا مشاوره باشد.

کد خبر 4969677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha