۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز علوم پزشکی مشهد

رشد ۳۰۰ درصدی بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز علوم پزشکی مشهد

مشهد ـ معاون کل وزارت بهداشت گفت: در یک ماه اخیر روند بستری بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی در حاشیه نشست با معاونین درمان و بهداشت و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک ماه اخیر روند بستری بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است، گفت: ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا بستری درمراکز درمانی مشهد مسافران و افراد غیر بومی هستند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست برای حفظ سلامت خود به مشهد سفر نکنند و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از چهارم مرداد) نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه ۵ تن از مدیران برجسته وزارت بهداشت در این دانشگاه مستقر می‌شوند.

وی با تاکید بر پیوستن تمامی هموطنان به پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک تصریح کرد: تمامی مردم نوعدوست کشورمان می‌توانند در این شرایط با نذر ماسک گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور بردارند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های مذهبی پیش رو اظهار کرد: در شرایط فعلی مردم کشورمان می‌توانند نذورات خود را به تأمین و توزیع ماسک اختصاص دهند.

حریرچی با بیان اینکه بسیاری از مردم کشورمان در آستانه عید قربان اقدام به قربانی کردن می‌کنند، از تمامی هموطنان خواست در سال جاری نذورات خود را به صورت خشک در میان نیازمندان توزیع کنند.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص تأمین دستگاه‌های سی تی اسکن اظهار کرد: در حل حاضر کمبود دستگاه سی تی اسکن به یک مشکل جهانی تبدیل شده است اما علی‌رغم کمبودها و مشکلات ناشی از تحریم تعدادی دستگاه سی تی اسکن تأمین و در مناطق مختلف کشور توزیع شده است و تلاش می‌شود کمبودهای دیگر نیز در اسرع وقت مرتفع شود.

حریرچی در خصوص تأمین دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن اظهار کرد: دستگاه اکسیژن ساز با توجه به نیاز بیماران مبتلا به کووید -۱۹ در هر دقیقه به ۹ الی ۱۲ لیتر اکسیژن یک ضرورت مهم است و خوشبختانه در حال حاضر کشورمان در زمینه تولید دستگاه اکسیژن ساز به خودکفایی رسیده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان مهمترین خریدار تولیدات شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود و هر وسیله و تجهیزات پزشکی که برابر با استانداردهای لازم باشد از طریق این شرکت‌ها تأمین و واردات نمونه مشابه آن به کشور قطع می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نشست با حضور در اورژانس بیمارستان قائم (عج) ضمن بررسی روند ارائه خدمات به مراجعین، از اقدامات و تلاش‌های مسئولان، کادر پزشکی، پرستاری و پرسنل این مرکز قدردانی کرد.

کد خبر 4982176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha